Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forskel i lagerantal

0
Vi anvender tillægsmodulet lagerstyring. Men har nogle mærkelige forskelle i styk-antal.

I selve fanen lager, når man ser sit varekartotek har jeg een styksaldo, men når jeg ser på varekontokortet har jeg en anden styksaldo (akkumuleret antal)- som i øvrigt er negativ.
Differencen svarer til vores køb af varerne, som er lagertilført via vareleverandør-faktura (modtagelse) - Varen er posteret ind på lageret (og fremgår af kontokortet) men tæller ikke med i det akkumulerede antal.

Jeg har forsøgt at undersøge om der skulle være nogle bestillinger som ikke er varemodtaget, men vi anvender ikke rigtigt den funktion. Vi bogfører først antallet på lager, når vi har modtaget leverandørfakturaen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er forskel?
lukket
i Spørgsmål » Lager af (150 points)
opdateret af

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Louise,

Hvis du går ind på rapport fanen --> Lageroptælling og sætter flueben i Fordel pr. lokation kan du se præcis hvad der sker.

Du skal altid bruge lageroptællingsfunktionen såfremt du skal se om dit lager stemmer eller ikke, da du kan se om du har nogle vare liggende på en anden lokation eller har lavet en modtagelse/levering

Varekartoteket tager højde for om der også er modtaget eller leveret noget, da dette har indflydelse.

Finans kolonnen svarer til varekontokortet (sorter efter række og se tallet i bunden) og se om beholdningen svarer til varekartoteket.

Hvis vi tager udgangspunkt i mine to screenshots og vare 101 kan du se at på andet screenshot står 1.473 flasker vin på lageret men kontokortet viser at det akkumulerede antal er 1.498.

Går man efterfølgende ind på lageroptællingen (screenshot 1) kan du se at det akkumulerede antal er 1.498 men pga. af at jeg har leveret 25 men ikke har fakturet endnu, så er der kun 1.473 flasker til rådighed.

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Spørgsmål af (6.2k points)
valgt som bedste svar af