Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




kapitalafkastordning

0

jeg har en meget lille virksomhed (skovbrug) med 10-15 bilag om året og vil gerne spare den dyre revisor, der ivørigt lige er blevet opkøbt og det gør ikke sagen bedre.

Han har tilsyneladenede bogført min ejendom efter kao selvom der var underskud. Kan det lade sig gøre? Hvad gør jeg nu? Hvad gør jeg fremover og skal jeg tage og forlade ordningen? der er ofte underskud en årrække i træk indtil der kommer en fældning der så giver overskud.

hilsen

Niels

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)
opdateret af

1 Svar

Hej Niels

Som udgangspunkt har din tidligere revisor ikke gjort noget galt. Kapitalafkastordningen kan godt anvendes selvom der er underskud i virksomheden. Om det har været en fordel er svært at sige uden at se dine regnskaber.

Det har ingen konsekvens, hvis du vælger ikke at anvende KAO et år. Ud fra størrelsen af din virksomhed (bilagsmængde) kan du formodentlig lige så godt anvende de almindelige beskatningsregler.

Med venlig hilsen

Rasmus Markussen

Algade Revision

Algade Revision varetager alle regnskabs- og skattemæssige opgaver for  små og mellemstore virksomheder inden for alle brancher. Vores ydelser omfatter årsrapport, revision, selskabsstiftelse, omstrukturering, generationsskifte, budget, regnskab, skatterådgivning og lønadministration.
Bogføringshjælp af (720 points)