forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Prepayment faktura fra en ordre.

+2
Hej.

Jeg er stødt på et problem/udfordring i lagermodulet.

Vi er en virksomhed der producere tøj på vores egen fabrik som i nogle tilfælde bliver solg dirrekte til butikkerne. Problemet opstår når vi skal have butikkerne til at betale upfront. Jeg mangler muligheden for at lave en prepayment faktura på baggrund af en ordre. Samtidig med at jeg efterfølgende kan lave en pakkeseddel.

Mvh.

Jakob
spurgt 20 Feb, 2014 i Forslag » Lager af anonymt
opdateret 25 Feb, 2014 af Heidi Christensen

2 Svar

Vi har lidt samme udfordring - tror jeg. Kunde ønsker, at følge-/pakkeseddel nr. fremgår på faktura og omvendt - faktura nr. skal være synlig på følge-/pakkeseddel. Der skal være komplet faktura + følgeseddel på hele ordren, og 1 følgeseddel pr. colli. Som vi først kan vide hvordan "flasker sig", når pakningen påbegyndes.
besvaret 21 Feb, 2014 Forslag af lbas (140 points)
Hej Jakob,

Det er korrekt, at det ikke er muligt at lave en prepayment faktura i e-conomic på den måde du beskriver det.

Den eneste måde du ville kunne komme rundt om dette er med følgende work-around:

Opret en ydelses-vare som hedder noget i stil med "prepayment af ordrenr. XXXX" og oprette en faktura (uden om hele lagerstyrings-flowet) som sendes til kunden. Når du så har modtaget betaling for denne, kan du gå ind og oprette ordren >> overføre til levering >> fakturere kunden. På denne faktura vil du så blot skulle trække varen "prepayment af ordrenr. XXXX" ud af fakturaen, for det som kunden allerede har betalt. Du vil dog ikke kunne få en pakkeseddel herpå, men er nødsaget til at benytte et kladdeprint af ordren til at pakke efter.

Prepayment fakturaer er ikke noget som vi kommer til at udvikle. For at gøre en lang historie kort handler det nogle gang om, at vi er nødsaget til at prioritere hvad som giver mening for mange og selvom dit ønske er rigtig fint, rammer det en så lille del af vores brugere, at vi ikke kommer til at bruge ressourcer på at lave det.

Med venlig hilsen

Heidi Christensen

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Feb, 2014 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”