Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indtastning af indbetalinger

0
Hej,

Er der ikke en smart måde, hvorpå man kan "parre" en indbetaling fra banken med fakturaerne? Når man som webshop får indbetalinger fra Nets (dankortbetalinger), kommer de som ordrenummer i banken (dvs. ordrenummer = det der står i tekstfeltet i bogføringsdelen i e-conomic). Kan det være rigtigt, at man skal ind og taste samtlige indbetalinger hver for sig for at udligne en faktura? Eller er der en genvej? Det giver en masse tastearbejde, som er dødsygt (det er nok de færreste, der er blevet selvstændige, fordi de ELSKER at bogføre, så programmet skulle gerne gøre ens liv lettere). Jeg har ca. 500 indbetalinger om måneden, så det er meget tastearbejde. Dertil kommer, at jeg hver gang skal slå ordrenumre op og så finde fakturanummer i systemet, før jeg kan nå til tastedelen med at parre indbetaling med faktura...

Jeg har en Dandomain webshop og e-gate integreret.

Al hjælp imødeses :-)

Mange hilsner
Mia, Magnetz
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (310 points)

1 Svar

Hej Mia

En mulighed er CSV-fil advisering fra NETS. NETS opkræver dog et gebyr på 200kr/md for CSV filen, og jeg mener de også tager et oprettelses gebyr.

Denne fil indeholder alle de info NETS har på transaktionerne.

 

Jeg ved af erfaring at filen fra TELLER som minder meget om NETS ikke umiddelbart bare kan importeres til e-conomic, da den skal formateres. Vi er faktisk ved at udvilke en app til e-conomic som netop kan tolke CSV filen så indbetalinger kan afstemmes og udlignes direkte fra CSV filen fra NETS. Fuldstændig ligesom e-conomic har til FIK-adviseringer. Hvis du er firstet, så søger vi faktisk efter virksomheder som kan tænke sig at være cases for os. Enten med NETS-advisering og/eller TELLER kreditkort-advisering.

Hvis du er interesseret så skal du være velkommen til at skrive.

Mvh

Rasmus

http://mitapi.dk
Bogføringshjælp af (2.0k points)
Lyder meget interessant! Det skal lige siges, at jeg fornyligt er skiftet over til revisor fra at bruge alm. bogholderassistance, og min revisor koster kun 1/3 af, hvad jeg betalte før, selv om hun taster mere for mig, end min bogholder gjorde. Men alle er jo interesseret i bundlinjen, og alt der kan spares, det er tjent :)

Så hvis jeres program kan parre alle mine indbetalinger op med systemet, så hver debitor bliver udlignet korrekt, så tester jeg gerne. For jeg er ikke interesseret i simpel udligning af banken. Systemet skal kunne putte hver enkelt indbetaling ind på hver enkelt faktura i systemet.

Mange hilsner
Mia, Magnetz.dk
Hej Mia.

Har du fundet en løsning på dette? Måske kan i.b hjælpe, se evt. http://www.e-conomic.dk/apps/i-b her hos e-conomic eller på vores hjemmeside www.datakons.dk/ib