Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilbud - ordrer - fakturaer: frem og tilbage er ikke lige langt!

0
Som mange andre på dette forum har udtrykt, skelner vi mellem tilbud, ordrer og fakturaer. Godt at man kan ændre tilbud til ordre og ordre til faktura. Men det kunne være rart at gå tilbage den anden vej. Fordi -

Når noget ligger i faktura er det fordi det er klart til at blive faktureret, og måske blot mangler en godkendelse fra sælger. Der kan så opstå en situation, hvor der stadig er tvivl om fakturaen skal sendes, og så kunne det være rart at lægge den tilbage i ordrebunken. Den eneste måde at gøre det på nu er at sende den, slette den og kopiere den fra arkivet til ordre. Og det er jo lidt bøvlet.
i Forslag » Lagerstyring af (230 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej JM

Jeg kan se at du har kategoriseret dine indlæg under lager - den problemstilling du oplever her, er ikke et problem ved brug af lagerstyring, så jeg forudsætter at du ikke benytter lagerstyring.

Hvis du hver gang sørger for at sende en din ordre, eller registrere den som sendt hver gang vil du altid kunne slette fakturaen og så lave en kopi heraf - jeg tror det er det du lister op til sidst, men jeg er lidt usikker.

Det er ligesom det tidligere besvarede spørgsmål den tanke der er med workflowet og vi er pt. ikke interesseret i at ændre herpå.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse,

Lad mig da spørge dig: Hvordan kopierer jeg en uafsendt faktura til et nyt tilbud?

(og jo - jeg har lagerstyring)

Mvh

Jakob
Hej Jakob

Der er to detaljer i det - hvis du overfører en ordre til fakturering med lagerstyring - så kan du blot slette denne faktura og så efterfølgende tilpasse ordren. Husk at du skal ophæve sendt status for at ændre i en ordre.

Mht. kopiering af en igangværende faktura til et tilbud, det kan du ikke. Det jeg mente var at hvis du har sendt ordren (eller registreret denne som sendt) kan du ude til venstre i arkiv fremsøge den pågældende ordre og klikke på kopier ikonet ude til højre, der vil du få mulighed for at kopiere den til et tilbud.

Er varerne på en given ordrer leveret - dvs. der er lavet følgeseddel herpå - så har det fysiske lagertræk fundet sted og så er der kun en vej tilbage - at man bogfører og krediterer fakturaen for at få varerne tilbage på lager igen.