forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kostpris i EUR - Salgspris i DKK

0
Jeg er i gang med at oprette varer. Mange af vores varer købes i udlandet.
Kan jeg ikke skrive kostrpisen i ex. EUR og salgsprisen i DKK?
spurgt 22 Dec, 2011 i Spørgsmål » Lager af LisbethO (260 points)
opdateret 16 Okt, 2012 af frederiknielsen

1 Svar

Bedste svar
Hej Lisbeth

Nej. Varenes kostpris skal angives i den grundvaluta som din regnskabsaftale anvender, altså DKK. Dette forhindrer dog ikke, at du jo blot skal lave dine Leverandørfakturaer i f.eks. EUR når du køber varer hjem til lageret fra udlandet (Hvor f.eks. EUR benyttes).
Når du registrerer din Leverandørfaktura i en udenlandsk valuta, så vil e-conomic automatisk omregne priserne jf. Leverandørfakturaen til DKK, efter valutaens kurs (som e-conomic henter dagligt). Derved har du stadig de helt aktuelle kostpriser på varerne i dit regnskab, som dog altid vises i DKK.

Med salgspriser er det noget andet   

Salgspriserne kan naturligvis angives i DKK,,, Men her kan du naturligvis også angive salgspriser i forskellige valutaer i varekartoteket, og e-conomic foreslår/benytter disse når du laver ordrer eller fakturerer til en kunde, som peger på en given valuta på kundekortet.

Lennart Schmidt

Online regnskabsprogram

besvaret 22 Dec, 2011 Spørgsmål af lennartschmidt (5,580 points)
valgt som bedste svar 16 Okt, 2012 af frederiknielsen
Dette er et af de bedste og mest anvendelige svar, jeg har set herinde.

1000 tak!
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”