Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Daglig salg

0
Jeg sidder og tester dette regnskabsprogram og jeg skal starte med at sige jeg har aldrig arbejdet med regnskabsprogram før.

Jeg har en butik og skal registere mit daglige salg, Er det rigtig forstået at jeg skal i daglig og ny postering hvor jeg laver et finansbilag? Jeg bruge kode 1010 salg af vare med moms modkonto er det så 1330 vareforbrug eller 5520 varelager?

Er der et sted med oversigt over moms koder? Når man skal vælge kommer der en masse ting frem jeg ikke kender, tænker selv jeg skal bruge U25

Det kan være lidt svært at finde ud af når man ikke kender meget til de regnskabs udtryk der findes.

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Carsten
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej Carsten

Det er rigtigt at du skal gå i daglig og lave en finanspostering. Modkonto til salg vil ofte være din bank eller kasse.

Vedr. momskonti, så tryk på indstillinger - alle indstillinger - regnskab - momskonti.

Har du ikke en revisor? Det lyder til at du kunne have meget ud af at sidde en time eller to med denne.

Mvh. Anders

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)