Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagermodulet og lokationer

+2

Lagermodulet indeholder muligheden for at styre lageret på forskellige lokationer.

Bl.a. kan man flytte varer fra en lokation til en anden. Men så hører styringen/overblikket også op. Der eksisterer ingen rapporter, hvor man kan lave udtræk af beholdninger pr. lokation, hverken i forhold til finanslagerværdi eller reel beholdning. Hvis man laver lagerflytning, kan man få en kladdeudskrift, der fortæller om varenummer, til/fra lokation og varianter. Men ingen oplysninger om varenavn, kostpris eller lign. (Disse oplysninger kommer først frem efter bogføringen.)

Det ligger lige til højrebenet, at man kan anvende Lagerflytning til f.eks. Kommissionsvarer til kunder eller som intern dokumentation for flytninger mellem afdelinger.

Hvilke fordele har en virksomhed af at bruge lokationer, hvis man f.eks. ikke kan lave lageroptællinger pr. lokation. INGEN. Kun frustrationer.

Derfor vil jeg endnu en gang opfordre e-conomic til at gøre noget professionelt ved Lagermodulet, eller melde helt klart ud, hvad fremtiden bringer i den henseende.

Optimer de funktioner, der findes i dag, inden nyt bygges på. Alt andet giver kun frustrerede kunder.

i Forslag » Lagerstyring af (26.5k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Erik

Det er korrekt at der ikke er mange rapporter som du kan tage som giver mere information fsva. lagerlokationer, men dog er den rapport som hedder lageroptælling specifikt indrettet hertil.

Du kan sætte flueben i fordel pr. lokation og vil på den måde nemt og hurtigt kunne se på hvilke lokationer varen er fordelt, herunder i komission.

Det er korrekt at der ikke kommer info om værdi mv. ved en lagerflytning - men det er vurderet irrelevant information i den forbindelse, da det jo ikke har noget med køb og salg at gøre i dets grundtanke.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse.

Jeg har først set dit indlæg i dag, da jeg åbenbart ikke får svarmails på mine indlæg.

Du dømmer "Implementeres ikke". Men det passer ikke. Efter mit indlæg har I suppleret Lageroptælling med felter, hvor man netop kan trække en lagerliste pr. Lokation og undertrykke varer, hvor beholdningen er nul. Det er fint, men din afgørelse var altså forkert.

Nu mangler der blot, at I også udvider rapporten Finanslagerværdi med samme muligheder. Kan det lade sig gøre det ene sted, kan det vel også det andet.

Jeg er fortsat af den mening, at "Lagerflyt" mangler en kolonne med varens navn. Det er da ikke alle varer, man som bruger kan genkende udelukkende på varenummeret. Og da varens navn angives på den efterfølgende rapport/bilag efter bogføringen, så er operationen vel ikke så svær.

I går meget op i, at indput skal være nemt, men det er jo slet ikke det væsentligste ved et administrativt system - det væsentlige ligger i, at man kan få noget anvendeligt output af alle de data; og der mener jeg, at outputdelen trænger til en gevaldig overhaling.
Hej Erik

Jeg er ikke bekendt med at denne udvidelse af lageroptællingsrapporten har fundet sted mens jeg har været her - er sikker på at det altid har været sådan, men det er jeg ikke ude på at udfordre.

Den tagges implementeres ikke for nu simpelthen fordi den strategiske udmelding omkring dette har meget lange udsigter.

Hvad angår mails i forbindelse med svar - så kan jeg se at din mailadresse er sat rigtigt op og jeg modtager selv mine mails så det er ikke fordi systemet ikke gør det. Har du kontrolleret uønsket post og lignende tiltag?

Derudover så prøv evt. at skifte mailen på din bruger på forummet til en gmail eller lignende og se om de kommer igennem der.

Jeg beder lige min tekniker på forummet om input, men jeg er i tvivl om hvad han kan gøre.