Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Køre følgeseddel retur

0
Det er umiddelbart ikke muligt at lave en udvalgsnota. Derfor har jeg forsøt at benytte følgeseddel. Problemet er bare at man I e-conomic ikke har mulighed for at køre en følgeseddel retur.

Følgeseddel generelt - Når man levere flere selvstændige leverancer til samme kunde I løbet af en måned og derefter skal lave en samlet faktura med A.TR varecertificat - Så er det ikke muligt at slippe af med alle følgesedlerne. Man er nødt til at fakturere dem alle og derefter lave modsvarende kreditnotaer - Helt I hegnet...... På den måde vil der komme så voldsomt mange unødvendige transaktioner på debitor kontoen er det bliver helt uoverskueligt. Hvorfor?
i Forslag » Lagerstyring af (930 points)

1 Svar

Hej Medietec

E-conomic har, som du korrekt konstaterer, ikke en funktion til en specifik Udvalgsnota, hvor de udvalgte varer er trukket ud af lageret, og således blot kan tilbageføres på lageret igen, med en simpel funktion.

Følgesedler i e-conomic vil forblive sådan, at en leveret vare skal faktureres, og varer som kommer retur skal krediteres kunden. (og varen kommer retur på lageret).

Jeg bestemt godt se den udfordring som du har. Det er dog min opfattelse at man godt kan betragte situationen lidt som om, det er varer som kunden har i Kommission ?   Her har vi et forslag som (måske) kan bruges i dit tilfælde. Det går ud på at de varer som kunden får ud til sig, flytter du over på en lokation (med kundens navn) via Lagerflyt funktionen.. Og kun de varer som det viser sig at der skal faktureres, fakturerer du, (fra denne lokation). Og de varer du får retur kan du flytte væk fra kundelokationen igen. Du kan læse om varer i kommission her

Jeg er klar over at du dermed ikke (i e-conomic) får lavet en specifik Udvalgsnota. Men det er det nærmeste jeg kan komme med af løsningsforslag.


  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (5.6k points)
opdateret af