Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lommeregner-funktion uden = foran regnestykke

0
Kan man ikke lave lommeregner-funktionen sådan at man ikke skal skrive = foran det man ønsker at regne ud ?

For mig virker det som en besværlig ekstraindtastning hvor man skal til at finde Shift + 0 tasten hvor ens fingre ofte vil være ved taltastaturet.

Nu er funktionen jo kun i finans-kladden men jeg vil foreslå man laver samme funktion i alle tal-felter

F.eks når man skal taste antal på en leverandørfaktura.
Hvis man f.eks. køber varerne hjem i 1.000 stk men selv har den på lager i kartoner giver det god mening at man direkte i antal kan lave regnestykket.

Et andet eksempel kunne være i kolonnen rabat% på debitorfakturaen.
Hvis man har lovet kunden varen til en bestemt pris og dermed skal have beregnet en %-sats så det kommer til at passe med den lovede pris.

René Arpe It-konsulent
lukket
i Forslag » Bogføring af (17.3k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar
Tak for dit forslag. Jeg deler det med Finans Faneblads Teamet. Der prioriteres godt nok nogle andre ting i øjeblikket, men de kan da overveje forslaget.

Det retrofittes ikke i classic uagtet fornuften i dine forslag   

Vedr. det sidste i fald der er aftalt en bestemt pris kan man jo bare skrive den. Godt nok vises rabatten ikke i slig tilfælde og det kan der jo være en mening med. Så måske ikke det bedste råd i denne verden.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
valgt som bedste svar af