Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for at betale med flere betalingsbetingelser

0
Vi mangler mulighed for at kunne betale med flere forskellige betalingsbetingelser.

Lad os sige at en kunde har nogle penge i kontanter og ønsker at bruge lad os sige 2000 kr kontant og 3000 kr på dankort. Det er ikke muligt som det er nu og det ville være meget brugbart da det giver noget ekstra arbejde for at arbejde omkring dette
i Forslag » Salg af (310 points)

2 Svar

Hej Kasper

For at forstå din problematik må du gerne uddybe hvordan du håndterer salget? Du nævner kontanter og dankort, betyder det at vi er i en fysisk butik med POS system eller hvordan foregår salg og betaling?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej

vi bruger economic direkte til at lave fakturaer. Og det gælder både fysisk salg eller online salg.

I vores tidligere system kunne vi tilføje flere linjer af betalinger der tilsammen ville give beløbet på fakturaen. Det er det vi mangler i economic
Forslag af (310 points)
hej Kasper

Undskyld det sene svar.

I e-conomic vil man håndtere det lidt anderledes. Så man ved registringen af kundeindbetaling kan lave opdelingen, så en del kommer ind på kassekontoen og en anden del på bankkontoen.

På fakturaen vil det samlede beløb fremgå og man har mulighed for at sætte flere betalingsmuligheder på i layoutet.

Kontakt evt. telefon- eller chatsupporten for at få hjælp til dette :)
Hej Tabita

når du nu virker til at have en løsning på dette og da jeg uden held har spurgt support om dette, vil du så ikke enten sende mig flere detaljer om dette eller finde en der ved hvad der skal til?
hej igen

Ved selve dannelsen af fakturaen kan vi ikke lave en opslitning af betalingen. Men når du registrerer betalingen kan du lave opdelingen.

Du opretter en postering af typen Kundeindbetaling - finder kunden og fakturaen så hele beløbet der betales skrives i feltet Beløb.

Du undlader at udfylde Modkonto og trykker så Gem og fortsæt.

På næste "ben" af posteringen retter du beløbet til så det matcher den ene del af betalingen og i modkonto vælger du fx kassen og trykker Gem og fortsæt.

På dette "ben" udfylder du restbeløbet og i modkonto vælger du den konto resten af pengene går ind på. Når du kan se at der står 0,00 kr. i Bilagsbalancen så er du færdig og trykker Gem.

Jeg håber det giver mening.