forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Medarbejder login og faktura (fjern oversigt)

0
Hej med jer,

vi har nogle udfordringer med hensyn til den information man får når man som alm. bruger logger ind. Vi har testet metoden hvor medarbejder selv logger ind og laver en time seddel. det letter arbejdet da vi ikke længere skal have en operson til at gøre det for alle.

Men der er dog et problem som ville være rigtig godt at få rettet. Det er mængden af information man som bruger får når der kun er adgang til faktura. Der kan man alligevel se alt omsætning pr månden år og kunde osv.  Information som vi nødvendigvis ikke er intresseret i alle medarbejder kan se.

forslaget går på at man giver mulighed for at fjerne oversigt fra faktura siden så ikke en hver kan se det hele. Den tilhøre efter min mening også mere rapport siden.

man kan vælge ikke at visse den men ikke permanent - alle kan slå det til igen.

mvh thomas
spurgt 3 Feb, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af thomas

4 Svar

Hej Thomas,

Jeg er helt enig - det vil helt sikkert være en problemstilling.

Du kan dog godt begrænse til nogle underpunkter under fanebladet faktura. Men jeg kunne forestille mig at de skal have adgang til opret tilbud/ordre/faktura. Her vil de jo faktisk kunne gå ind på en debitor, og finde tidligere fakturaer mv.? (Man kan så lave samme rapport som med oversigten, hvis man arbejder lidt for det)

Vil dette også være en problemstilling?

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Feb, 2011 Forslag af Steffen E
hej steffen,

jeg har kigget over alt og testet en masse og det er mig ikke muligt at fjerne muligheden for at få en oversigt der viser omsætning, pr kunde osv.

faktisk er det sådan at tilføjer man at en medarbejder skal kunne oprette en faktura og ikke andet kan de alligevel gøre ting som at oprette nye kunder/debitor, se omsætning pr uge/måned/år, omsætning pr kunde, oprette nye vare og pris sætte dem, gå i øvrig opsætning, lave rykkere og meget andet.

det ville være et stort plus hvis der blev fokuseret med på sikkerhed og at menu konfiguration blev lidt mere dynamisk. Det er klart vi ikke kan have 25 konsulenter til at lave deres timesedler/faktura i economic med alle de muligheder de får med. desværre.
besvaret 28 Mar, 2011 Forslag af thomas


Hej,

Det er korrekt du ikke kan fjerne oversigten, hvis dine medarbejdere skal have adgang til debitor kartoteket.

Du vil dog kunne gøre således at medarbejdere der kun skal fakturer ikke kan oprette nye varer. Opret en begrænset bruger kan du se her. - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/opret-begraenset-brugeradgang Der vil du kunne gøre som førnævnte.

Jeg er dog med på ønsket om at oversigten ikke skal vises.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Mar, 2011 Forslag af Steffen E
Hej Thomas,

Det er ikke muligt at lave en adskillelse på fx. kunder. Men hvis det drejer sig om at registrerer tid så er det faktisk muligt i vores projektstyring at oprette en tidsregistrant. Denne registrer egen og tid og kan kun se egen tid. Tid kan herefter overføres til faktura af relevant medarbejder. Læs mere herom - http://wiki.e-conomic.dk/projektstyring/opret-medarbejder

 

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Apr, 2011 Forslag af kimsneummadsen