Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




"Overført af ejer"

0
Hej,

Jeg har tidligere brugt Billys og der var simpelthen en funktion til "overført af ejer".

Jeg har jo løbende sat penge ind til firmaet her i opstarten, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan det skal registreres.

Jeg ved det skal registreres i en kassekladde som finanspost, men hvordan med konti osv?

Håber i lige kan sige mig hvad jeg skal gøre :)

 

Tak

 

Michael
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (190 points)

1 Svar

Hej,

 

debit firmaet bankkonti i din kontoplan

og kredit på en særskilt mellemregningskonto, som kan hedde "mellemregning anpartshaver" eller lignende.

 

Mvh

 

Mads Christensen
Bogføringshjælp af (220 points)
Hej Mads

 

Tak for skriv!

 

Du taler til en her der ikke ved særlig meget om mellemregning osv :)

Jeg er nødt til at bede om et meget uddybende svar så jeg forstår.

 

På forhånd tak

 

Michael
Hej Michael,

 Forestiller vi os, at du overfører 10.000 kr. til virksomhedens bankkonti, så skylder virksomheden dig penge.

Hvis du anvender e-conomics standard kontoplan, så vil der være en konto "5820 Bankkonto", som i dette tilfælde skal debiteres, da du sætter penge ind.

Der vil også være en konto "6135 Mellemregning", som skal krediteres, da virksomheden nu skylder dig penge.

En ting du skal være opmærksom på er at du aldrig må skylde virksomheden penge, hvis den drives i selskabsform. Er saldoen på mellemregningskontoen i debit sidestilles dette med løn.

Jeg håber det besvarede dit spørgsmål.

Hvis ikke, så er du velkommen til at kontakte mig på min email: madschristensen@kpmg.dk

 

Mvh

 

Mads Christensen