forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Seneste indlæg under

0
stemmer
7
svar
227
visninger
Jeg har erfaret, at I har lavet lidt om på rapportdesigneren. Det er sikkert fint nok, men opdater saldo er kommet under perioder, og når man forsøger at opdatere saldoen, går det meget meget langsomt - faktisk så langsomt at jeg ...
spurgt 15 Mar, 2011 i Spørgsmål » Teknik og drift af SusanneK (15,800 points)
0
stemmer
3
svar
65
visninger
Det er super smart at søgeforms (fx faktura arkiv eller posteringer) husker den seneste søgning man lavede også efter at man har været logget ud. Jeg savner dog en nulstil knap som bringer den tilbage til default, så man ikke skal ...
spurgt 15 Mar, 2011 i Spørgsmål » e-conomic generelt af tuebarfod1 (4,270 points)
0
stemmer
7
svar
168
visninger
Jeg kunne godt tænke mig at der på min faktura, i stedet for at stå et varenummer, står en dato. Jeg har så fundet ud af at bruge knappen kolonner, hvor jeg så kan fravælge varenr., som så også bliver fjernet ...
spurgt 11 Mar, 2011 i Forslag » Fakturalayout af Durafour (120 points)
0
stemmer
2
svar
1219
visninger
det er svært at være handelsvirksomhed uden at kunne noterer Colli fx. 200 stk. og innercolli:20 stk. på varerkort, det kan man næsten i alle økonomi-lagerstyringssystemer - det ville jeg også rigtigt godt have i Economic, så vi kunne komme igang med systemet.
spurgt 10 Mar, 2011 i Spørgsmål » Lager af kim@imagegifts.com (150 points)
0
stemmer
2
svar
11379
visninger
Jeg er ny bruger af lagermodullet. Jeg har brug for at vide hvad de forskellige momskoder betyder. B25 - I25 - Iv25 - IY25 - U25 - UV0 og UY0
spurgt 10 Mar, 2011 i Spørgsmål » e-conomic generelt af hannehassing (150 points)
0
stemmer
2
svar
320
visninger
I forbindelse med fakturering af projekter har jeg det problem, at systemet ikke beregner moms på fakturabeløbet, selv om der i fakturateksten under betalingsbetingelser mv. står ?Momspligtig?. Der kommer med andre ord 0,00 i moms nederst på den bogførte faktura, og ...
spurgt 10 Mar, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Mar (380 points)
0
stemmer
1
svar
456
visninger
Desværre er det ikke alle der sender en faktura på mail, så ofte skal man til at scanne for at få sine kvitteringer ind i Bogføring. Jeg bruger min iPhone og programmerne Genius Scan og JotNot Pro til at scanne kvitteringer ...
spurgt 9 Mar, 2011 i Forslag » Indscanning af Martin (150 points)
0
stemmer
5
svar
1026
visninger
Hej! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne se, hvilke kunder, der tidligere har fået X vare leveret - det er vist ikke muligt i dag? Eksempel: Jeg får 50 stk. X vare i Y/Z variant ind på mit lager ...
spurgt 9 Mar, 2011 i Spørgsmål » Lager af Thomas Beltner (420 points)
0
stemmer
5
svar
659
visninger
Hejsa, Jeg leder efter et kurus i København i e-conomic/basal bogføring. Det behøver ikke være en mindre revisor uddannelse, men det nødvendige til at vi/jeg kan stå for den daglige bogholdning. Nogle forslag?
spurgt 9 Mar, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af RescueGrp (220 points)
0
stemmer
1
svar
250
visninger
Jeg har erfaret, og fået det bekræftet hos supportafdelingen, at: når der bogføres en lagerflytning, registreres posterne ikke på lagerkortet, og der genereres heller ikke en rapport, der dokumenterer flytningen. Teknisk afdelings argumentation for, at der ingen registrering sker, er, at ...
spurgt 9 Mar, 2011 i Forslag » Lager af Erik Jensen (24,220 points)
0
stemmer
5
svar
923
visninger
I mangel af et Generelt Forum for e-conomic postes her: Vi leder efter et system der kan håndtere leverandørfakturaer, altså gøre alle indkommende fakturaer elektroniske. Vi har tidligere brugt Fakturaboks, men den løsning kostede os desværre penge, besvær og en hel ...
spurgt 9 Mar, 2011 i Skyen » Debat om apps af legoland (760 points)
0
stemmer
2
svar
155
visninger
Beregning af kost- og salgspriser for et projekt, hvor timerne allerede er godkendt, men hvor timesatserne ikke var lagt korrekt ind ? med den konsekvens at timepriserne mangler under projektet og i medarbejderopgørelser m.m. Timepriserne var lagt ind som "efter" priser ...
spurgt 8 Mar, 2011 i Spørgsmål » Projektstyring af Mar (380 points)
0
stemmer
5
svar
696
visninger
Indeksregulering af serviceydelse på abonnementsfaktura. Service-virksomheder - der regulerer deres serviceydelse efter de offentlige indekstal, mangler en funktion der kan indeksregulere beløbet for serviceydelsen servicevaren. Eksempler på 2 forskellige metoder til at regulere med indekstal (se <a class="postlink" href="http:// ... derved ...
spurgt 8 Mar, 2011 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Susan Baerens (320 points)
0
stemmer
1
svar
96
visninger
VIS DEBITOR funktion (som VIS FAKTURA) Når debitor oprettes med adresse, leveringsadresse og div. reference-info, burde det være muligt at se alle stamdata for den enkelte debitor på een gang, en slags ?kartotekskort/ stamdata-kort? på skærmen samlet for at tjekke info ...
spurgt 8 Mar, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Susan Baerens (320 points)
0
stemmer
2
svar
52
visninger
Hej Jeg indtaster alle mine kreditorfakturaer i Excel - hvorefter jeg importere til en kassekladde i e-conomic. Nu har jeg fået en Canadisk leverandør - dvs. den vil jeg selvfølgelig gerne have ind i CAD. Men - i import skal jeg ...
spurgt 4 Mar, 2011 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Leo Lund (4,130 points)
0
stemmer
1
svar
920
visninger
Hejsa, Vi er lige begyndt at bruge e-conomic og det er satme et dejligt program Mit spørgsmål er ifm. bogføring af fakturaen fra e-conomic, hvilken udgiftskonto bør jeg angive? Umiddelbart er jeg selv kommet frem til 3604 Edb-udgifter / software, men er det den rigtige... Mvh. Mark
spurgt 4 Mar, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af RescueGrp (220 points)
0
stemmer
1
svar
139
visninger
Jeg er i den heldige situation at have mange sager kørende. Derfor har jeg valgt at lade mine medarbejde taste deres timer ind som brugere. Dette fungerer godt, jeg sparer tid=penge og vi slipper for arkivering af gamle nussede timesedler. Er ...
spurgt 4 Mar, 2011 i Spørgsmål » Projektstyring af jkservice (380 points)
0
stemmer
1
svar
641
visninger
Findes der nogle retningslinier/regler for, hvordan køb af flaskepant skal registreres? Et eksempel: Der købes ind til fredagsøl på virksomhedens regning. Disse øl krediteres banken, og debiteres udgiftkontoen. Skal panten så følge udgiften, eller skal den på en beholdning, der så ...
spurgt 3 Mar, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Nina (140 points)
0
stemmer
9
svar
150
visninger
Adgang til virksomheder Når en bruger oprettes vælger vi normalt at sætte flueben i Adgang til nye virksomheder så man ikke skal ind på 40 brugere og klikke en evt ny virksomhed på. Når vi så til gengæld opretter en virksomhed ...
spurgt 3 Mar, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
0
stemmer
2
svar
576
visninger
Skal bruge et CRM system er der nogen som har erfaring med Web CRM?
spurgt 2 Mar, 2011 i Skyen » Debat om apps af TT Consult (150 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”