forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fleste stemmer

Her kan du se en liste over de indlæg, der har fået flest stemmer i gennem forummets historie.

Du kan som bruger give indlæggende stemmer, hvilket bestemmer dets rangering på forum samt spiller ind i vores samlede vurdering af efterspørgslen på indlægget.

0
stemmer
3
svar
105
visninger
Jeg troede i min store naivitet, at når der er valuta i e-conomic, så har systemet også en facilitet, der gør det nemt f.eks. at omregne systemets danske salgspriser til fremmede valutaer i salgsøjemed. Men foreløbig har jeg ikke knækket nødden. ...
spurgt 16 Jan, 2011 i Spørgsmål » Lager af Erik Jensen (23,310 points)
0
stemmer
3
svar
52
visninger
Jeg overvejer (mere konsekvent) at lægge kontrakter af enhver art ind i e-conomic´s arkiv, herunder for eksempel ansættelseskontrakter til egne medarbejdere. Dette ønsker jeg ikke nødvendigvis, at alle mine medarbejdere skal have adgang til. Jeg mener derfor, at der savnes en ...
spurgt 15 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Bent Kroghly (960 points)
0
stemmer
11
svar
171
visninger
Hej venner Der mangler en funktion, hvor jeg kan lave en fast rabat - i mit tilfælde bruger jeg den til vores distributører. Det skal (eller skal kunne) fungere sådan at enkeltkunder automatisk får rabatten på alle de varer de køber ...
spurgt 14 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Jense (120 points)
0
stemmer
3
svar
88
visninger
Hej ! Er der nogle der kan finde en løsning på nedenstående problem. Jeg skal oprette en kreditnota med fortrykt check i bunden af kreditnotaen. men jeg er desværre støt ind i et lille problem når jeg skriver formlen :[TotalBeloebBrutto] Der ...
spurgt 13 Jan, 2011 i Spørgsmål » Fakturalayout af LHM (190 points)
0
stemmer
2
svar
94
visninger
Hejsa Jeg har ændret vores skabelon-design ved at oprette (okay kopieret) et nyt. Men alle debitorer står stadig på det gamle design. Skal jeg hver enkelt debitor igennem og ændre det, eller kan man få det til at ramme alle. På ...
spurgt 13 Jan, 2011 i Spørgsmål » Fakturalayout af jesperkjeldsen (950 points)
0
stemmer
1
svar
36
visninger
Jeg arbejder med en del lokationer - og ville det da ikke være genialt, at man, når man opretter en ordre, kan vælge kun at ville se de lokationer i lokations-opslag, som varen aktuelt befinder sig på. Og gerne med mængde. ...
spurgt 12 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Fredelund (210 points)
0
stemmer
3
svar
102
visninger
Hvornår trækkes en vare fra lageret i forbindelse med et salg? Kan man lave en reservation ved oprettelse af tilbud, og kan man få lagermodulet til at trække varen allerede ved oprettelse af ordre?
spurgt 12 Jan, 2011 i Spørgsmål » Lager af Fredelund (210 points)
0
stemmer
1
svar
42
visninger
Det ville være rart om man kunne angive et default afdelingsnummer på omkostninger der så automatisk kunne blive overført til afdelingsfeltet når medarbejderne registrerer omkostninger. På denne måde ville medarbejderne ikke skulle tage stilling til afdeling. Mvh Michael Hartmann Syskon Solutions A/S
spurgt 12 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af mha (300 points)
0
stemmer
3
svar
166
visninger
Da jeg for nogen tid siden så opret delfaktura knappen under ordrer blev jeg meget begejstret, men desværre kun indtil jeg så hvilke muligheder dette indebærer. Jeg har selv arbejdet med salg og økonomisystemer i 25 år og kan stort set ...
spurgt 12 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Peter Gotfredsen (120 points)
0
stemmer
1
svar
140
visninger
Tilgiv mig hvis nedenstående af en årsag er blevet belyst ved et tidligere indlæg, men min søgning gav intet resultat. Kan jeg oprette et miljøgebyr (for bortskaffelse af affald) i varekartoteket der via en %-sats (f.eks. 0,7 %) går ind og ...
spurgt 11 Jan, 2011 i Spørgsmål » Fakturalayout af Kjær (150 points)
0
stemmer
1
svar
1945
visninger
Jeg har bestemt mig for at bruge e-conomic til regnskabet fremover, men primært vil jeg have styr på momsregnskabet inden 10. feb. Derfor er jeg nu ved at bogføre alle mine salgsfakturaer og bilag fra 1/11-2010-31/12-2010 ... men det går ikke ...
spurgt 11 Jan, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af AndersB (140 points)
0
stemmer
12
svar
274
visninger
Jeg har to navne i mit firma, fordi det både er et kursusfirma og en forlagsvirksomhed, men jeg kan ikke se i Economic hvordan jeg sætter dem ind så jeg kan vælge. Så skal jeg lave firmanavnet om hver eneste gang ...
spurgt 11 Jan, 2011 i Spørgsmål » Fakturalayout af Terapi Nord (380 points)
0
stemmer
12
svar
175
visninger
Ja, nu bryder jeg med kodeks, og laver et indlæg med mange ønsker. Inden e-conomic opfandt brugerforum, havde jeg en række ønsker til systemforbedringer, som jeg sendte til firmaet. Men efterfølgende følte jeg ikke, at jeg blev taget alvorlig. Mit indtryk ...
spurgt 9 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Erik Jensen (23,310 points)
0
stemmer
1
svar
90
visninger
Et lille forslag til forbedring af saldobalancen: Så vidt jeg kan konstatere, så bliver en ?sumfra? konto, hvor summen er nul, ikke skrevet med ud, hvis man har fravalgt konti med 0-sum, uanset at der er saldi på de konti, som ...
spurgt 7 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af nilsrolsen (120 points)
0
stemmer
4
svar
164
visninger
Det er naturligvis vigtigt, at iPhone appen er helt i sync med serveren, men i stedet for blindt at synkronisere HVER gang man logger på med appen, kunne I nok med fordel lave et hashet stempel af en art, der blev ...
spurgt 7 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Biberkopf (210 points)
0
stemmer
2
svar
111
visninger
Ved udskrivning af kontoplanen, udskrives den bare i en lang ej brugervenlig/kedelig udgave. Ingen mellerum, ingen forskel på Overskrift, Sumfra, Drift osv. Det betyder når vi skal lede efter noget i kontoplanen, er det sværer at finde det. Forslag til at ...
spurgt 7 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af jkn (120 points)
0
stemmer
1
svar
98
visninger
Hej, Vi bruger modulet Projekt til at håndtere medarbejdernes udlæg. Vi har behov for at kunne angive afdeling på omkostningerne, således at udlæg i f.eks. salgsafdelingen optræder i afdelingsregnskabet for salgsafdelingen. Kan det på nogen måde lade sig gøre? mvh Michael Hartmann
spurgt 7 Jan, 2011 i Spørgsmål » Projektstyring af mha (300 points)
0
stemmer
0
svar
328
visninger
Hej med-e-conomer. Jeg vil gerne bogføre en renteindtægt, men er blevet i tvivl om, hvordan jeg gør det rigtigst i E-conomic. Er der nogle flinke mennesker herinde, der har bud på det? På forhånd tak!
spurgt 6 Jan, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af 2biazdk (290 points)
0
stemmer
1
svar
47
visninger
Hej Undre mig over at det skal være så besværligt at bogføre leverandørfakturaer i lagermodulet, når de bilag der skal bogføres ligger i indscanningsmodulet. Hvorfor er det ikke integreret som en mulighed i bogføring af indscannede bilag ? Håber virkelig det ...
spurgt 6 Jan, 2011 i Forslag » Lager af loneskou (1,310 points)
0
stemmer
1
svar
102
visninger
Når jeg laver bankafstemning overfører jeg f.eks. kreditorbetalinger til kassekladden. I kassekladen dannes de som standard som en finanspostering - og modkontoen (bank-kontoen) er registeret. Men som regel er der tale om en kreditor- eller debitorbetaling, hvorfor jeg går ind og ...
spurgt 6 Jan, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af hwolfhagen (630 points)
i gang× 7
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”