Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføre tipsmidler

0
Er glad for e-conomic og er stadig facineret og mystificeret af tallenes magi :-)

Mit problem er at jeg er heldig,  og har fået bevilget penge fra tipsmidlerne til app udvikling.

Hvordan bogfører jeg dem?

Finansbilag eller ....?

Opretter jeg en ny  konto ... uden moms ?

vh

Henrik
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (160 points)

1 Svar

Du skal oprette en resultatkonto "Ikke skattepligtig indkomst" og bogføre dem her og så modpostere i banken. Tipsmidler til udvikling af App's er ikke skattepligtige, hvorfor du ved årsregnskabet skal specificere dette særskilt. Det er en god ide at medsende kopi af alt korrespondecen vedr. tilskuddet sammen med årsregnskabet. Således ville SKAT kunne forstå forskellen i årets resultat og det skattemæssige resultat.

Se nedenstående.

 

 

Skatterådet bekræfter, at deltagerne i et forskningsprojekt om sundhedsfremme ikke skal beskattes af de i forsøgsperioden modtagne mobiltelefoner, dataabonnementer samt mobilapplikationer.

Skatterådet bekræfter, at de omhandlede goder, som det foreligger oplyst, er så begrænsede i deres anvendelse, at de alene kan anvendes i det omhandlede projekt og ikke til øvrig privat brug overhovedet. Der lægges især vægt på, at det er oplyst, at telefonen ikke kan anvendes som privat telefoni mv. fx med eget simkort eller til privat datatrafik m.v. samt at applikationen svarer til lignende applikation til forskellige motionsprogrammer, som kan hentes gratis via Internettet. På baggrund heraf foreligger der ikke et gode af økonomisk værdi, der er skattepligtig efter hovedreglen om skattepligtig indkomst i statsskattelovens § 4.

 

Bogføringshjælp af (2.7k points)
Jeg ved selvfølgelig ikke om din app er sundhedsfremmende. Under alle omstændigheder bør du kontakte SKAT mht. "bindende svar"
Tusind tak for for og afklaringen - så mangler jeg bare at lave appen :-)

Der var meget mere info end jeg anede at jeg havde brug for.

Den bliver iøvrigt gratis, det lå i betingelserne for at få tipsmidler.

vh

Henrik