forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Leverandørfaktura - Varer & Finanskonti.

+6
Hej,

Bliver det i den nærmeste fremtid muligt at bogføre finanskonti i leverandørfakturaerne ? Det er simpelthen så irriterende, at man skal lave sin faktura af to gange, (og det ser mærkeligt ud, hvis man kører et kontokort på kreditoren til afstemning, når en faktura er delt op i to), fordi der måske er to varelinier, og så derudover er en linie f.eks. med køb af nøgler, som ikke har et varenr., men skal bogføre direkte ind på en finanskonto i regnskabet. Det har jeg rigtigt meget af hos denne min ene kunde, så det tager mig lang tid at bogføre. I kunne lave det sådan, at man enten skal vælge, om det er varer eller finans-linier, eller også at man kan vælge finanskonto, der hvor i nu har fragt, gebyr, rabat osv.

Håber meget at denne ændring snart kommer.

Jeres lagermodul er ret tungt at arbejde med. Men jeg kan læse mig frem til, at i ikke rigtigt vil lave så meget ved det. Det er rigtigt ærgerligt, for jeg er ellers super glad for resten af e-conomic., og jeg anbefaler det også til mine kunder - bare ikke, hvis de har brug for lagerstyring.

Med venlig hilsen Dorte.
spurgt 23 Apr, 2013 i Forslag » Lager af HTB (820 points)
status opdateret 26 Jun, 2013 af Lasse Bager

2 Svar

Hej Dorte

Vi har hørt ønsket mange gange, men har ikke fundet den gyldne løsning for at få det på plads på en elegant facon.

Jeg vil meget gerne tage det med videre i vores prioriteringsproces og lave en overordnet vurdering af om det er noget som er muligt at lave og implementere på en måde som er konstruktiv og værdibringende for vores kunder.

Øvrige brugere af forummet som har samme ønske kan med fordel stemme forslaget op i venstre side.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 25 Apr, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Dorte

Nu tillader jeg mig lige at tilslutte mig indlægget her for at give en opdatering.

Indlægget her er efterhånden forældret, problemstillingen er det desværre ikke.
Vores workarounds/løsninger omkring det her, er som du selv nævner at lave fakturaen i 2, eller alternativt lave fakturaen i én inde i kassekladden, og så lagerregulere de produkter ind der rent faktisk gik på lageret.

Nu er der gået yderligere 2 år mens denne problemstilling har eksisteret, og jeg kan ikke se at vi får implementeret en løsning til dette inden for en overskuelig fremtid. Jeg vil derfor knuse drømmene og sætte indlægget her til "Implementeres ikke"

Lad mig gerne høre dine tanker herom

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”