Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vareleverandører

0
Jeg har installeret lagermodulet og har tænkt mig at bogføre mine vareleverandør fakturaer på korrekt vis via opret leverandørfaktura og lave en linje pr. vare.

Af forskellige årsager - har jeg valgt i første omgang af bogføre vareleverandør fakturaerne som de øvrige kreditorfakturaer og bagefter justere varelaget i forhold til det, der fysisk står på lageret.

I den forbindelse er jeg i tvivl om, hvordan jeg skal kontere fakturaerne?

1. Jeg tænker at jeg skal lave en kreditorfaktura, hvor jeg krediterer leverandøren og debiterer varelager på balancen (konto 5520)? Når jeg har bogført alle vareleverandør fakturaerne, så står varelageret 5520 med en værdi, men uden antal på de forskellige varer.

Jeg har en Prestashop og har installereret modulet til e-conomic og har derigennem fået overført alle mine varenumre til e-conomic (uden antal på lager).

2. Jeg regner ikke med, at jeg kan gå ind på hver enkel varelinje og anføre antal varer på lager, men at jeg skal bruge Lagerregulering for at tilpasse antal varer i e-conomic med det faktiske antal varer på lager (og i Prestashoppen)?

3. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal tilpasse Lageret i e-conomic, så antal varer stemmer med det faktiske antal varer og at værdien af varerne passer med saldoen på 5520?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (630 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.