Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




bogføring af udlejningsvare

0
HEj folkens,

Jeg sidder og er ved at bogføre alle mine ting. Men på hvilken konto skal jeg bogføre mine udlejningsvare, altså de ting jeg udleje ud, ved det skal være under drift og inventar. men hvilken?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (350 points)
status opdateret af

2 Svar

Hej Kirred.

Tak for dit indlæg :)

Jeg kan se at der ikke er nogen administrator/bogholder/revisor der har kontaktet dig herinde.

Dette er desværre ikke noget vi kan hjælpe med, men ønsker du at forhøre dig os én af ovenstående, så har vi denne liste over revisorer og bogholdere.

Så kan du søge efter en i nærheden af dig, som for håbelige kan hjælpe dig :)
 


<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Bogføringshjælp af (13.4k points)
Jeg forstår på dit spørgsmål at det drejer sig om materiel du udlejer. Dette betyder at det skal indgå som et aktiv i balancen, du kan så efterfølgende afskrive dette materiel efter gældende afskrivningsregler.

 

Så det skal ikke under driften.

 

Har du flere varegrupper du lejer ud, kan det være en fordel at lave flere aktivkonti til det forskellige udlejningsmateriel.

 

Du skal være opmærksom på at selv om de enkelte elementer umiddelbart kan straksafskrives er det ikke altid denne regl der er gældende.

 

Eks.

Lad os sige du køber 20 trailere til kr. 6000,- stk. Umiddelbart kan man afskrive en trailer i den prisstørrelse med det samme, men når det er en del af en større udlejningspark (20 trailere) skal disse samlet afskrives efter afskrivningsreglerne.

 

Håber at det giver mening.
Bogføringshjælp af (2.7k points)