Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




csv overførsel til Mac

0
Jeg tror, at jeg nu har prøvet næsten alt for at eksportere kontooplysninger fra min bank til min Mac, men det vil ikke lykkes. Bankens kontoudskrift eksporteres i csv format og jeg gemmer denne fil f.eks. på skrivebordet. Når jeg så skal importere den i economic har jeg prøvet adskillige muligheder for at ændre datoformatet, der i den eksporterede fil er 07/01/13 til 07-01-13, men alligevel lykkes det ikke og beskeden er, at der er overført 0. Hvad sker der?
lukket
i Spørgsmål » Andet af (190 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

 
Bedste svar
Hej med dig.

Der kan være forskellige årsager til at det ikke er lykkedes dig.

1. I stedet for bindestreg 07-01-13, så prøv at formater til 07.01.2013, da mac format er med punktummer

2. Sørg for at cellernes værdi er sat til "dato"

3. Vær opmærksom på excel. format, hvis den er sat op til engelsk, læses datoen som 13 januar 2007.

4. Sørg for at alle værdier er venstre stillet.

Hvis dette ikke virker, så send filen og dit telefonnummer til info@e-conomic.dk, att: Azhar indlæs fil, så vil han (vores mac mand) kontakte og hjælpe med at importerer filen.

med venlig hilsen

Michael

  Michael Jepsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (1.2k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Har haft lidt samme problem, men fandt en løsning jeg kunne bruge her:

http://www.jyskebank.dk/wps/wcm/connect/bd0675d6-b7f6-4093-9daa-e25410f3a3ee/Import+af+CSV+på+Mac.pdf?MOD=AJPERES

Hvis du ikke kan få noget frem via linket, så prøv at google "Import af CSV-fil i office 2011 på mac" så får du en løsning fra Jyske bank, som var meget brug bar for mig.
Spørgsmål af (140 points)