Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Diverse bemærkninger til ny test-kassekladde

0
Jeg har testet kassekladden, og har nogle foreløbige bemærkninger, i u-prioriteret rækkefølge:

1. Rediger opsætning

a) Hver profil-opsætning skal være forskellig fra e-conomic-kunde til kunde. Hvis man som administrator har mange kunder, med forskellige behov, er det ikke optimalt, at alle opsætningerne er ens.
En meget vigtig fejl i kladden

b) Mangler nogle opsætningsmuligheder i opsætningen, som i den gamle kladde, f.eks. automatisk tekst ved deb- og kreditorbetaling samt modkonto ved bestemte typer posteringer.

2. Kladdeopsætning

a) Flytte et felt fra Vis til kolonner i info: Når man kopierer/flytter feltet tilbage igen, kommer feltet nederst i rækken. Det er forholdsvist langsommeligt at flytte op igen til øverst i rækken. En træk/slip-funktion ville være nice. Men dette er et sekundært ønske   

b) Hvordan kan det være, at man ikke kan vælge Grundtype m.v. i standardkladden?

3. Anlægsaktiver

a) Det ville være rart, hvis navnet på aktivgruppen blev vist med navn, og ikke kun som et tal. Med mange aktivgrupper bliver det uoverskueligt med tal.

b) Ved oprettelse af et aktiv, skal det næste aktivnummer i rækken automatisk fremkomme, alternativt, at man kan få vist anlægskartoteket direkte fra kassekladden, så man kan se det næste nr. Ved flere aktiver i samme kladde, vil det være rart, hvis den også kan huske hvad nr. man er nået til. Hvis man skal taste aktivnr. manuelt, bliver det svært at huske hvad man skrev sidst, måske 200 linjer oppe.

4. Nummerserier

a) Et stort ønske om at kunne bruge samme nr. serie, uanset hvilken kladde der bruges/oprettes. Evt. som et valgfrit felt med brug nummerserie fra: Finans, lønninger eller ny nummerserie

5. Kassekladden

a) En gentagetast/dup-tast til gentagelse af linjen ovenover ville være nice   

b) Når man vælger et kontonr. med default debet (+) eller kredit (-), bør kurseren springe til det aktuelle felt. Alternativt, når debet eller kredit-feltet er udfyldt, bør mod-feltet d/k og beløb blive sprunget over. Det er tungt at man skal igennem alle 3 felter (D / K / beløb) i hver linje.

c) Ved Enter bør den springe til næste linje, alternativt at man selv kan vælge i opsætningen, hvad der skal ske ved enter (ny linje eller næste felt).

d) Det ville være rart, hvis man kunne få udvidet tekstfeltet vertikalt, så man kunne se al tekst, evt. ved dobbeltklik på feltet som i excel - måske som en lille popup ?

6. Generelle bemærkninger

a) Jeg synes kladden reagerer meget langsomt på opdatering, man bliver i tvivl, om man har trykket. Måske det er min maskine - men det ville være rart, hvis man fik et timeglas eller en indikation af, at systemet arbejder.

b) Jeg mangler meget fordelingsskabelonen i kladden - bliver den ikke integreret ? Måske som en vælg kladde Huslejefordeling i modkonto-feltet, hvor man så får en foruddefineret kladde frem istedet for en modkonto.

c) Der bør være en advarsel om, at man skal gemme, når der er risiko for at ens indtastninger går tabt, f.eks. ved skift fra beholdningskonti til kassekladder.

d) Kan man ikke bruge bankafstemningen i kladden, og overføre posteringer fra bankafstemningen? Dette er - for mig - en meget vigtig funktion, da jeg bogfører ALLE bankposter via overførsel fra bankafstemningen. Her sparer jeg måske 40% i tid ifm bogføring. Dette er en MEGET vigtig funktion for mig (og mine kunder, da de ellers skal til at betale 30-40% mere i forbrugt tid).

e) Kan man ikke importere posteringer fra et andet system ?

f) Det er rigtig fedt, at man kan bruge piltasterne op og ned  

Rigtig god Beta-version, som jeg glæder mig til bliver udviklet til optimal brug.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
i Forslag » Bogføring af (15.8k points)
status opdateret af

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.