Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




backup

0

Hej

I forbindelse med at bogføringen bliver helt elektronisk, stiller det større krav til backup. Ved godt at i sørger for det, men better safe than sorry

Som det er i dag, kan man selv:

- via alle indstillinger exportere alle posteringer til en csv fil, der også kan indlæses igen. (Hvor man kan vælge datointerval)

- via alle indstillinger exportere alle elektroniske bilag til en samlet PDF-fil på max 200 bilag. Men her kan man ikke vælge datointerval !! Håber at det kan tilføjes.

- via salg/arkiv exportere alle udstedte fakturaer til en samlet PDF-bil på max 200 bilag. (hvor man kan vælge datointerval)

Jeg kunne godt tænke mig at der kunne laves en backupfunktion hvor alle tingene kunne bestilles på en gang, og for en given periode. Så man f.eks. kunne have en rutine med at når der var lavet moms så kunne man samtidig danne en backup. 

Alternativt, at systemet kunne sættes til at danne backuppen, i et fast interval, som man selv kunne bestemme (ugentligt, mdl. eller andet)

Grunden til ovenstående ønske, er at tidligere, hvis alt den elektroniske bogføring skulle bortkomme, så havde man stadig bilagene fysisk og udtog fra banken, og ville dermed kunne gendanne det meste af en tabt bogføring. Nu lægger alle æggene lidt i samme kurv

i Forslag » Andet af (490 points)

1 Svar

Hej med dig.

Jeg forstår godt at det kræver lidt tilvænning at køre sit regnskab digitalt. Du kan være helt rolig, e-conomic lever allerede op til alle sikkerhedskrav i forbindelse med opbevaring af digitale bilag. Blandt andet tager vi backup af al data helt automatisk hvert kvarter. Samtidig opbevarer vi data på flere servere på flere lokationer, så skulle en svigte, så tager en anden over. Du kan læse mere om vores datasikkerhed her.

Om vi kommer til at lave en ændring så man kan downloade bilag i et datointerval vil jeg hverken afvise eller love, men behovet for en sådan forbedring skal ikke findes i usikkerhed omkring den måde vi opbevarer og sikrer brugernes data :)

Det eneste tilfælde hvor elektroniske bilag kan "forsvinde" er hvis brugerne selv sletter den, på samme måde som et fysisk bilag kan gå tabt hvis man smider det i skraldespanden eller malkulatoren.

Hvis du en periode gerne vil gemme de fysiske bilag er det stadig helt tilladt, det er blot et krav at de (også) skal opbevares digitalt.

Jeg håber at et bedre kendskab til vores sikkerhedspolitik gør dig mere rolig og giver dig tillid til at der ikke er behov for en personlig backup.

Forslag af 🔒 (55.9k points)