Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ønske om bedre søgefacilitet på kunder

0
Udgangspunkt Salg - Kunder/Kunder:
Ønske om forbedring af søgefacilitet på kunder. Formålet er optimere processen for brugere

Indledning: Jeg hjælper en af jeres nye kunder med at komme igang. I første omgang har jeg importeret ca. 3500 kunder og produkter til lager. Denne case omhandler søgefaciliteten i tilbyder i e-conomic.

Til sagen:
1: Der tilbydes en default søgning på navn eller nummer. Jeg vælger at søge på søren og der dukker et væld at kunder som har 'søren' i navn. Da jeres kunder gemmer både navn og efternavn så kommer 'sørensen' også med.  Jeg vil forslå i tænker i at indsætte et skjult default tegn når jeg f.eks. indtaster 'søren' i søgefeltet. Herved vil søgningen (hvis forbedring af udvikler) kunne finde dem som hedder søren da der er er hit på søren+blank.   Hvad tænker jeres udvikler her ?

2: under + tilbydes en avanceret søgning. Det er meget fint, men nu er det sådan at min kunde altid søger på telefon-nummmer som default og det er noget træls at han altid skal ind for at vælge advanceret søgning hver gang der er en kunde på værkstedet. jeg vil derfor foreslå at der udvikles mulighed for at vælge hvad der ønskes som default søgning. Altså hermed en erstatning for at søge på navn og nummer .. istedet til der så istedet stå 'telefonnummer'. Hvad tænker jeres udvikler her ? .. jeg tænker denne specifikke kunde får det med i sin profil .. det kan jo være et flueben som indsættes under advanceret søgning og det så kommer med som default.

Mvh Søren LT
i Forslag » Kunder af (160 points)
opdateret af

2 Svar

Hej Søren :-)

Først og fremmest velkommen til vores Forum, og tak for en ganske fin forklaring af problemstillingen, samt løsninger.

1. Jeg kan sådan set godt følge både jeres behov, samt løsningen du bidrager med. Der er flere ting som har en afgørende rolle hvorvidt det nogensinde bliver en realitet eller ej.

Behovet for at kunne afgrænse så specifikt er nok snævert hos vores brugere. Ofte er antallet hos vores brugeres kundekartoteket i en overskuelig størrelse, så funktionaliteten går over til mere nice to have, og ej need to have. Derudover kunne man antage at anvendelse af sådan tilføjelse kun vil ramme en lille gruppe brugere. Eksempelvis tillader Google at man foretager specifikke søgninger med " " - det er dog sjældent jeg ser nogen anvende funktionen.

Så det er ikke fordi jeg tilføjelsen ikke giver mening, men desværre giver andre efterspurgte tilføjelser mere værdi.

Hvis der er flere brugere som tænker i samme baner som du, så kan vi selvfølgelig altid genoverveje.

2. Lige nu foreligger muligheden for at søge efter et telefonnummer, når man står i kundekartoteket. Så det skulle være OK nu. Giv det gerne et forsøg :-)

Forslag af 🔒 (12.1k points)

Hej Alexander Smolkine

Jeg har nu testet søgefaciliteten og indtastet søgekriterie i indtastningsfeltet 'søg på nr. eller navn'.  Hvor vidt du har rettet noget ved jeg ikke, men jeg kan se at det primære søgefelt (ikke når jeg vælger advanceret søgning) åbenbart kan det hele. Har søgt på telefon nummer, gadenavn m.v. ..  

Som jeg ser det har vi nu et mulitsøgningsfelt som søger i hele kundebasen.  Det er jo rigtig fint :) 

Skal jeg kommentere lidt til den opdagelse, så bør der nok stå en lidt anden vejledende tekst i 'søg på nr. eller navn'.. lidt humoristisk ment, så kunne der jo stå 'søg på hvad som helst' .. og den advanceret søgning kunne jo helt udgå :) .. hvad tænker du om det ?

Hvis du ikke har rettet noget, men faciliteten altid har været der, så bør det jo oplyses at feltet kan det hele :)

Mvh Søren 

Forslag af (160 points)
Hej Søren, tak for din tilbagemelding. Beklager at jeg kommer så sent tilbage med mit.

Jeg har ikke ændret noget, og det glæder mig at det nu virker for dig.

Ift. ændring af tekstfeltet, så kan jeg lade det gå videre, og se om man synes det giver anledning til at foretage sådan en ændring :-)