Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




KN af spærrede varer

0
Hej.

Jeg sidder med en KN til en kunde af nogle varer som er gået i stykker.
Udfordringen, er at det er en vare som jeg har haft udsolgt i flere måneder - så varen er spærret.

Metoden her er:
Åbne vare

Lægge varen i KN - bogføre KN

Spærre vare igen.

Jeg sidder her med en liste over 12 forskellige varer som er gået i stykker - så der er tale om 12 forskellige varer som skal åbnes og lukkes.
Kunne man ikke når man opretter en KN - så ser systemet bort fra om varen er åben eller lukket så ville det gøre tingene meget nemmere. :-)

Det er vigtigt at bruge det rigtige varenummer, og ikke en vilkårlig da man så trækker det rigtige kostpris når du bogfører KN.

Mvh

Bo
i Forslag » Salg af (160 points)

1 Svar

Hej Bo

Jeg forstår problematikken, kan godt se det er træls at skulle åbne og lukke 12 varer for at tage dem retur.

Udfordringen ved dit forslag er blandt andet at systemet ikke identificerer at der er tale om en kreditnota fremfor en faktura før man taster antallet i minus.. dvs. EFTER man har valgt varen. Men måske man kunne løse det på anden vis.

Inden vi giver os i kast med det bør vi tage andre faktorer i betragtning som fx. hvor ofte oplever du at skulle kreditere spærrede varer? Hvilke scenarier kunne man forestille sig at kreditering af spærrede varer ville skabe problemer?

Jeg ser frem til at høre dit input til disse tanker.
Forslag af 🔒 (55.9k points)