Jeg tænker, at der er mange der bruger f.eks. Mobilepay, Nets, Bambora eller andre betalingsudbydere, hvor der bliver trukket et gebyr, hver gang der er betalinger. Det kan også være aktuelt i forbindelse med kundeindbetalinger...
Når man laver bankafstemninger kan der være mange små øredifferencer/gebyrer. Det kunne være fedt, hvis der under bankafstemningen blev tilføjet en bogføringsmulighed, så når man markerer nogle poster i begge sider, som egentlig skulle udligne hinanden (bogføring/bank), men der er en difference, så kan man lave en direkte bogføring (bare til en kladde vil være fint nok).
Det er en ting der f.eks. er i SAP. Man vælger noget, der skal udlignes/afstemmes, og så spørger den, hvor skal differencen bogføres. Så kan man selv vælge, om det skal på en gebyrkonto, kassedifference eller sågar en anden debitor/kreditor konto!
Det gør arbejdsgangen mange gange lettere med denne mulighed, så man ikke skal springe frem og tilbage mellem kassekladderne og bankafstemningen for at lokalisere de forskellige differencer. Og med mange forskellige kunder, så oplever vi også mange forskellige differencer i deres bogføringer, som vi skal forsøge at løse.