Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Se avance på en vare inde under varer

+1

Når jeg går ind under varer i salg og jeg ønsker at ændre prisen på en vare, kan jeg ikke se avancen på varen, jeg skal derfor sætte den pågældende vare på en ordre for at se avancen, derefter tilbage til varen for at ændre prisen, det er meget bøvlet og tidskrævende, specielt når jeg fastsætter mine salgspriser ud fra en avance på min nettopris.

Det burde kunne laves mere kundevenligt wink

kunne det i samme omgang laves, så man kan få en funktion der kan vis/skjul nettoprisen, det er ofte jeg står med en kunde der spørger på en pris og slår jeg varen op, så skal jeg passe på at kunden ikke ser mine nettopriser, derfor vil det være fedt med en funktion, hvor man skal trykke "vis nettopris" før at netto og forhåbentlig avance på en vare vises.

lukket
i Forslag » Salg af (160 points)
lukket af
hej igen CH.

Jeg har lavet en rettelse i mit svar, da jeg opdagede at vi havde en funktion til at skjule kostpriser, den var bare rigtig godt gemt ;)

1 Svar

 
Bedste svar

hej CH

Så dit ønske er at se avancen på varens stamkort, så du kan ændre salgsprisen ud fra avancen? Hvordan vil det være en hjælp for dig i hverdagen? Kan du uddybe det så det står lidt klarere for mig :)

Hvor mange varer har du? og hvor ofte opdaterer du dine kost- og salgspriser? En ide kunne være at eksportere varer.csv hvor du har kost- og salgspriser. Så kan du nemt lave en beregning i excel på avancen og evt. sætte en fast avance og beregne nye salgspriser som du derefter kan importere via en import.

Hvis du derimod kender den avance procent du ønsker at anvende kan du på varens stamkort benytte lommeregnerfunktioner til at ændre kostprisen - fx. =kostpris*avance.

Ang. dit forslag om at skjule nettopriserne - jeg tænker du mener kostpriserne - så er det en indstilling du kan vælge på din bruger - følg guiden her. Med denne funktion kan du skjule kostpriser og dermed avancen på en fakturakladde - men ikke nede i selve varekartoteket. Vær opmærksom på at funktionen kun er gengængelig for bruger og superbruger, ikke admins.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
valgt som bedste svar af