Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Salg af forudbetaling

0
Jeg mangler mulighed for at "sælge" en forudbetaling til en kunde. Jeg ønsker samme effekt som jeres kladdeindbetalingsmetode, men jeg vil gerne opnå det ved at bruge en faktura hvor "varen" er forudbetalingen. Det er upraktisk for vores personale at bruge kladdeindbetaling samt at det ikke giver os noget vi kan give kunden som "bevis" på at vi har modtaget en forudbetaling. Er det noget i kan tilføje ?
i Forslag » Salg af (310 points)

1 Svar

Hej Kasper

Du har været flittig med nytårsønskerne kan jeg se :)

Vi har talt om dit forslag på forumteamet og er ikke helt sikker på hvad du mener med at "sælge en forudbetaling". Kan du uddybe dit ønske med et eksempel?

Trin for trin, hvad sker der i dette forløb, hvordan håndterer du det nu i e-conomic og hvordan vil du gerne kunne håndtere det?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Beklager det sene svar.

Det sker at vi har kunder som køber en række varer hos os, men ikke alle er på lager. Kunden ønsker at betale for det hele med det samme og at vi så eftersender resten når det kommer.

I dag fakturerer vi en dummy vare med det beløb der skal forudbetales, lad os sig totalen er 15.000 men kun varer for 10.000 er på lager. Så laver vi en linje med en dummy vare på 5000 og udfkaturerer. Derefter krediterer vi dummy varen med en anden betalingsbetingelse så kunden står med 5000 tilgode. Og når den sidste vare kommer på lager udfakturerer vi med kredit som betalingsmiddel.

Det havde været smart hvis der var funktionalitet til at sælge denne forudbetaling direkte så jeg ikke skal lave kreditnotaer. I navision findes der funktionalitet til dette formål. Egentlig kunne en måde at sælge noget der bare går direkte ind som noget vi skylder kunden kunne fungere OK, selvom det ikke er helt så avanceret som i Navision. I Navision sælger man et specifikt beløb som senere kan hentes fra en faktura som en del af betalingen.

Jeg kan se at i ligger op til at man bruger en kundeindtaling til at gøre dette flow, men det er ikke særlig brugbart fordi vi vil gerne give kunden en faktura på forudbetalingen så de får noget med på at de har betalt.
Hej Kasper

Tak fordi du ville uddybe. Jeg gav mig lige præcis den info jeg havde brug for.

Når vi taler om lagerstyring så kan jeg sige at vi ikke længere udvikler på Lagermodulet og det betyder også at vi ikke kommer til at udfylde dit ønske. Vi har dog købt Rackbeat som er en stærk spiller på markedet og som har lagerstyring som kernekompentence.

Umiddelbart vil de kunne løse din udfordring, så hvis du er interesseret i at høre mere om den løsning, så svar tilbage på denne besked ved at trykke "kommenter" så får jeg en notifikation om dit svar og så sender jeg dig en mail med mere info.

Jeg har dog ferie i uge 29-31 så du er velkommen til at svare i dag eller i morgen formiddag, ellers hører du først fra mig igen efter ferien ;)

Rigtig god sommer.
Vi har set paa Rackbeat tidligere, men jeg synes der var nogle problemer da vi saa paa det. Jeg horer gerne mere hvis du mener det kan hjaelpe os. Kommer der evt. et tidspunkt hvor Rackbeat bliver mere integreret i Economic og maaske ogsaa en mulighed for at konvertere eksisterende lagermodul kunder til det nye ?
Hej Kasper

Håber du har haft en god sommer.

Det er allerede nu muligt at konvertere fra Lagermodulet til Rackbeat. Rackbeat fungerer som en ekstern service, som man har åben i en anden fane.. men programmerne taler rigtig fint sammen :)

Jeg sender dig en mail med mere info :)