Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Den rigtige kunde

+1
Jeg kan næsten ikke forstå hvis jeg er den eneste der har problemer med at finde den rigtige kunde når man skal oprette en faktura.

Når jeg skal oprette en faktura til eks. Erling Nielsen har jeg 5 forskellige Erling Nielsen. Det kunne være en stor hjælp hvis også adressen stod sammen med navnen på kunden. Ligeså unde kunder kunne det også være en stor hjælp hvis adressen stod der.
lukket
i Forslag » Kunder af (190 points)
lukket af

3 Svar

 
Bedste svar
Du er bestemt ikke den eneste. Det her har jeg bedt om, siden jeg begyndte at bruge e-conomic for 10 år siden. Jeg har mange kunder, der er håndværkere, og de har mange private kunder, og der er tit nogen, der hedder det samme. Det burde ikke være nødvendigt, at man skal lede efter den rigtige i "Kunder", og så lave faktura derfra. Det er utroligt svært at få stemmer nok til tingene her i Forum, medmindre man er inde og tjekke alle opslag hele tiden, og det har jeg simpelthen ikke tid til. Derfor går mange super gode forslag tabt.
Forslag af (4.0k points)
valgt som bedste svar af

Det er under alt kreitik at de ikke skriver adressen. vores gamle C5 regnskabs program står der adresser ved kunden. Jeg troede næsten det var løgn da jeg fandt ud af det skulle være så bøvlet at oprette en faktura i dette "smarte" program.nono

Ja, det er meget mærkeligt, tingene er bygget lidt underligt op. Inden jeg blev selvstændig og begyndte at bruge e-conomic for 10 år, arbejdede jeg i Navision, og der kunne man nemt finde den rigtige kunde med adresse osv.

hej Kristian

Du må have virkelig mange kunder siden du kan have så mange med ens navn - en fun fact er at siden 2018 har over 97% af alle børn fået et unikt navn, så ingen andre hedder det samme når man kigger på både fornavn, mellemnavn og efternavn :) Ligesom mig ;)

Men hvis man som dig har mange kunder med samme navn, så kan jeg godt se at det er en udfordring. Hvor ofte oplever du dette scenarie? Hver dag? Hver uge? Hver måned? 

Et tip kan være at oprette fakturaen via Salg - Kunder hvor du har flere info på skærmen og hvor du evt. kan lave en søgning på adressen - ved at trykke på udvidet søgning - og når du har fundet den rigtige Erling i den søgning trykke på Opret Ny... 

Det er selvfølgelig et par klik mere, men det vil løse din udfordring. 

Du er også velkommen til at stemme på forslaget om brugerdefinerede kolonner. Det vil løse din udfordring med søgning i Kunder.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Det oplever jeg hver uge du må jo ikke regne med jeg er på efternavn med alle mine kunder. Når man har 1500 kunder er der flere der hedder det samme.

Jeg er helt med på jeg kan gå ind under kunder og rode rundt og kigge på gamle faktura for at finde den rigtige.

I min verden er det da helt naturlig at der også står adresse ud for alle kunder så man får fat i den rigtige.

Hej igen

Det var ikke et opfordring til at søge i pdf'erne for at finde adressen.. men at benytte den udvidede søgning - se her:

Her kan du søge hvis du kender adressen eller fx. byen.

Hvad er din branche? så kan jeg måske blive lidt klogere på hvordan dit behov for adressesøgning opstår.

Jeg vil gerne lægge dit forslag i Ønskebrønden, for at afvente andre brugeres feedback. Dog vil jeg være realistisk at sige at selvom vi får feedback fra andre med samme behov, så kan vi kun udvikle et begrænset antal nye funktion og vi får virkelig mange gode forslag, lige nu ligger der over 60 i Ønskebrønden som vi betragter som gode forslag og vi udvælger løbende forslag som vi udvikler.

Jeg vender tilbage når jeg får et indtryk af hvilken modtagelse dit forslag får :)

Jeg har et firma der servicere varmepumper. Det forgår på denne måde at når vi står ude ved kunden opretter vi en faktura som er klar til at blive sendt når den har været forbi kontoret og blive rettet til. Vi er jo stort set altid på fornavn med vores kunder men kender sjældent deres efternavn. Vi har foreksempel 13 personer der hedder Flemming.

Jeg er helt med på jeg kan gå ind under kunder også søge på adressen også finde en gammel faktura for at være sikker på jeg har fat i den rette person.

Men som i selv siger. Det skal være nemt at skrive en faktura. Og det syntes jeg faktisk ikke altid der er.
Det kan du til dels have ret i, og vi får at se om andre har samme behov for dig når dit forslag har ligget et par måneder i Ønskebrønden :)
Hej igen.

Dit forslag har ligget i Ønskebrønden et par måneder uden respons fra andre med samme ønske/udfordring/behov, det vil ikke være en forbedring vi sætter prioritere nu.

Jeg håber du kan anvende funktionen med at søge på adresser via Salg - Kunder og oprette fakturaerne i denne menu.
Forslag af 🔒 (55.9k points)