Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projektsaldolister mangler timer

0
Det ville være en særdeles stor hjælp i mit arbejde, hvis der i projektsaldolisterne kunne inkluderes timeforbrug.

Alle andre oplysninger er der, men ikke timerne, som jeg er nødt til at hente separat i projektkortene.

Det er et kæmpe arbejde at sætte de to ting sammen i et Excel-ark, således jeg kan udføre en totaloversigt over alle vores igangværende sager inkl. timer. Oversigten er et vigtigt værktøj for såvel os som vores revisor.

Vi har været nødt til at udvikle en særlig makro, som kan skille timerne ud fra projektkortene og sætte dem på én linje for hver sag, hvorefter jeg kan føre dem ind i projektsaldolisterne. Et omfattende stykke arbejde, der ligeledes er behæftet med fare for fejl, idet det er alene er øjnene der afgør, om de de to Excel ark passer sammen sag for sag, inden de sættes sammen.

Det ville glæde mig meget, hvis I kunne følge op på mit forslag og optimere projektstyringen.
i Forslag » Projektstyring af (120 points)

1 Svar

Hej Mette,

Tak for dit bidrag til vores forum.

Jeg kan læse at I har tænkt en del i løsninger, og faktisk fundet en løsning der virker for jer, omend denne løsning ikke just lettest for jer. Før det giver mening at oprette sådan en tilføjelse, så vægter vi det op i, hvilken værdi det giver vores brugere. For at forstå værdien i sådan ændring, så må du meget gerne tage mig med bag skærmen, så jeg kan forstå den arbejdsgang I har.

Hvad ligger for grunden at I ønsker at kunne se timerne i Projeksaldolisten?

Er der noget specifikt data I mangler i fx. Projektkort, hvor disse timer også fremgår?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hele firmaets økonomiske status er baseret på forventede og faktiske sagsudgifter (inkl. timeforbrug) for igangværende sager. Det er derfor en meget stor ting for os (og alle øvrige rådgivere) at kunne hente timerne til dette. Som sagt er det utroligt besværligt at skulle sammensmelte Projektsaldolisterne med Projektkortene, og vi ville SÅ meget ønske, at timerne stod i Projektsaldolisten og kan egentlig ikke forstå, hvorfor de ikke gør det. Alle de øvrige oplysninger er der jo, og de bliver vel rent teknisk hentet fra Projektkortene?

Hej Mette,

Tak for at give mig indsigt i jeres hverdag.

Jeg kan se at i den enkelte case, så giver det værdi for jer. Hvor mange andre som reelt ville have gavn af sådan tilføjelse er meget begrænset, og tidshorisonten får derfor en væsentlige karakter for jer. Vi går nemlig ikke videre med forslaget i denne omgang.

Du har ret i at oplysningerne findes, og hvorfor man i sin tid netop ikke har prioriteret timer i rapporten, har jeg svært ved at give et svar på :-)

Alternativ vil jeg overveje om der findes andre løsninger. 

Jeg har undersøgt om der findes en 3.part som kan samle rapporterne for jer, desværre lykkedes det ikke at finde en. Dermed udelukker jeg ikke at der findes en. Ellers er der andre projektmoduler, som jeg forestiller mig kan behovsafdække jer. Se evt. her.

Jeg ved at den sidstnævnte løsning er også den mest omstændig, ikke desto mindre, så bør man overveje det, når det har en så stor betydning for jer.