Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udvidelse af faktureringsformular

0
Jeg sidder tit med utallige vinduer af economics åbne for at fakturere.

Jeg synes det er lidt noget rod.

1. Et kæmpe ønske ville være at det blev muligt at få vist beskrivelse til et varenummer enten via knap eller en integreret del af formularen. Idag skal jeg have et ekstra vindue for at søge varen frem og få vist beskrivelse.

2. Det ville på samme måde være dejligt at kunne tage en historik på varenummeret. For min del ville det være nok for den specifikke kunde (mængde og pris). Her skal man idag have et ekstra vindue for at åbne varekontokort, hvorpå i oversigten kundenavnet ikke nævnes. (lidt noget rod)

3. Jeg sælger samme vare på forskellige måder, her tænkes sommetider bruges den til nyproduktion, (af fx a, b, c,) reparation, samt salg af reservedele. Til statistik ville det være skønt om man kunne vælge hvad det bliver solgt som. Til det har jeg leget med jeres variant løsning herpå, hvilket fungere fint for mig. Dog har jeg ikke mulighed for at trække statistikker ud på de forskellige varianter.

Dette er bare de væsentligste problemstillinger jeg sidder med. :)
i Forslag » Salg af (140 points)

1 Svar

Hej Jesper,

Tak for dine bidrag til forbedringer til e-conomic. Du kommer med tre forskellige problemstillinger, så lad os tage dem en af gangen.

1. Du beskriver at du ønsker at kunne se beskrivelsen på et varenummer. Hvilket formål har varebeskrivelsen for dig i dag?

2. Jeg forstår det som, at du ønsker at kunne trække en historik på en vare, og se følgende ting; hvilken kunde har købt, antal, samt pris. Du anvender varekontokort til formålet, og her mangler du at kunne se hvilken kunden har købt varen.

Vil en omsætningsstatistik kunne afdække dine behov? Her foreligger muligheden at tage udgangspunkt i enten varen eller kunden, og isolere på den enkelte vare. Hvis du sætter et hak i funktionen Vis detaljer, så kan der trækkes en statistik på hvilke(n) vare(r) samt antallet som er solgt, her fremgår også en samlet omsætning.

3. Den sidste problemstilling som du har, så forstår jeg egentlig det som, at du faktisk er glad for at anvende vores løsning med variant. Men udfordringen består af, at du ikke kan trække en statistik på varen, hvor statistikken er fordel på variant også.

Du har ret, at på nuværende tidspunkt, så foreligger der ingen mulighed for at trække denne statistik ud. Hvor ønsker du at denne statistik skal kunne trækkes fra, og/eller hvordan den skal vises i fx. en rapport?

Ser frem til at høre fra dig !

Forslag af 🔒 (12.1k points)