Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Styring af afdeling via kundegrupper

0
Hej

Jeg er rimelig ny E-conomicbruger, og har et spørgsmål til brugen af afdelingsdimensionen. Der kan være mange årsager til at bruge en afdelingsdimension, men det undre mig at E-conomic umiddelbart kun kigger på varestamdata, når afdelingen skal fastsættes. Typisk vil man i forvejen specificere arten af en vare/ydelse via konteringen i kontoplanen og varegrupper. Er det muligt i stedet at bruge kundegrupperne til at angive/overstyre brugen af afdelinger?

På forhånd tak for svaret.

 Med venlig hilsen

Anders
i Spørgsmål » Dimension (afdelinger) af (160 points)

2 Svar

Hej Anders

Det er korrekt at vi i e-conomic benytter afdelinger på posteringsniveau, enten på en postering i kassekladden, eller på en varelinje på en faktura. Her har du dog muligheden for at sætte samme afdelingsnummer på alle varelinjer ved at bruge funktionen Opdater Afdeling som du finder på knappen Andre muligheder.

Når du siger at du gerne vil styre det via kundegruppen i stedet, kan du så uddybe hvad årsagen er og hvad du gerne vil opnå med dette workflow?
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita

Årsagen til jeg ønsker at styre afdelingsdimensionen via kunden er at jeg har profitcentre som I mit tilfælde er lande. Ved at lade kunden styre afdelingen kunne jeg sikre at al relevant omsætning landede i den korrekte afdeling. 

Dette er sikkert ikke muligt, og varegrupperne er nok det rette sted.

Med venlig hilsen

Anders

Spørgsmål af (160 points)
hej Anders

Ja som tingene fungerer nu, så skal afdelinger styres igennem varerne på fakturaen.

Om vi kommer til at føje en mulighed for at knytte en afdeling til en kundegruppe i fremtiden kan jeg ikke udelukke, men umiddelbart tror jeg det ikke for hvad skal så være styrende hvis man har én afdeling på kundegruppen og en anden på varen? Det ville være et dilemma der skulle tages stilling til først i hvert fald.

Jeg håber du finder en løsning igennem varegrupperne og du er meget velkommen til at tage en snak med supporten for at få et par gode råd med på vejen.