Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Visning af avance under ordre

+1
Når man som os, ofte benytter menu'en "Ordre" får man en liste over alle ordre.

I toppen er der en lys grå bjælke, der viser summen af "sendte ordre" og summen af "Ikke sendte ordre".

Summen (omsætningen) er selvsagt hentet ved at lægge ordresummen sammen fra hver enkelt ordre.

Klikker man sig ind på ordren, står der samtidig avancen / fortjenesten på den enkelte ordre.

Som virksomheds indehaver, er der ofte fokus omsætningen - både historisk og fremadrettet.

Men vigtigst af ALT er - hvad tjener virksomheden (bundlinjen).

E-conomic er fodret med information om den kommende bundlinje - men systemet viser kun den kommende omsætning - ikke den kommende fortjeneste.

Kunne udviklerne ikke indføre den samlede avance i samme grå linje, som den samlede omsætning står på ?

Tror det er noget der udviklingsmæssigt vil tage under 10 minutter, da tallene allerede er tilgængelige, men bare skal lægges sammen.

På forhånd tak

En frustreret indehaver og sælger
i Forslag » Salg af (250 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Thomas

Tak for dit input. Det er ganske rigtigt at bundlinjen er vigtig, og ordre er potentiel bundlinje :)

Det er dog ikke et ønske jeg mindes at have hørt før, men jeg lægger det gerne i ønskebrønden for at lodde stemningen blandt vores øvrige brugere og dermed få et ide om hvor udbredt ønsket er. Jeg vender tilbage til dig om en måneds tid.

Jeg ved det ikke er en optimal løsning, men det du kan nu er at eksportere filen Ordrelinjer.csv fra Alle indstillinger - Eksporter Data og beregne avancen for dine ordre i den fil.

Og når du siger featuren kan laves på under 10 minutter, så tænker jeg du har en vis erfaring med udvikling og programmering, så hvis du bliver træt af at være en "frustreret indehaver og sælger" vil jeg opfordre dig til at søge et job hos os, vi kan altid bruge flere kvalificerede folk.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita Edith Lorenzen

Det undre os faktisk at ønsket omkring denne funktion ikke allerede ligger i forslagskassen.

Vi har ringet til jeres support og talt om dette 2 gange i det år, vi har været kunde hos jer.

Begge gange har jeres support oplyst at de fandt funktionen meget relevant og ville gå videre med "udviklerene" med forslaget.

Det er ret simpelt, da I allerede har dataene (avancen) regnet sammen på hver ordre. Det eneste I mangler er at lægge tallene sammen og skrive resultatet.

Som du selv skriver, kan man udtrække Ordrelinjer.csv hvor tallet fremgår.

Det betyder at jeres system blot skal gøre det, lægge tallet fra avance-linjen sammen og skrive det synligt :-)

Mvh. Thomas Stefansen
Jeg er ked af misforståelsen. Ideer der skal i Ønskebrønden skal man selv oprette her på Forum, dem kan man ikke aflevere i supporten. I supporten kan man få hjælp til de funktioner der allerede findes i programmet.

Nu er dit forslag i Ønskebrønden, så alle der ønsker sig den funktion kan stemme på forslaget. Vi udvælger løbende ideer til udvikling, men der er ingen garanti for at dit forslag bliver udvalgt, som du kan se er der virkelig mange gode forslag at vælge imellem og lige nu har dit forslag 1 stemme hvor mange af de andre har 8-10 stemmer.
Hej Thomas

Det blev desværre ikke i denne omgang at vi har valgt at gå videre med det.

Selvom at funktionen kan være fantastisk i det enkelte scenarie, så forsøger vi at ramme flest mulige brugere med vores forbedringer.

Du må klarer dig med løsningen som findes på nuværende tidspunkt, så kan det være at forslaget bliver aktuelt igen. Beklager frustrationerne.

Jeg håber at du får dig en dejlig dag.

Forslag af 🔒 (12.1k points)