Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




MANGLENDE indlæsning i leverandørfeltet af fakturaer fra BYGMA og STARK

0
E-conomic indlæser IKKE automatisk leverandørerne Stark og Bygma i leverandørfeltet, når vi får disse oprindeligt EAN-fakturaer overført fra Apacta til In-boksen.

Dette skyldes formentlig, at E-conomic kun afkoder CVR-nr. på fakturaerne., hvilket er ens for alle underafdelinger af Bygma hhv. Stark, nemlig de 2 firmaers bogholderiafdelinger, hvorfra kontoudtog udsendes og hvortil, vi betaler uanset, hvilken filial fakturaen kommer fra.

Hvis E-conomic blot indlæste CVR og ikke "lod sig forvirre af de forskellige bynavne", kunne programmet måske indlæse disse 2 firmaers bogholderiafdeling i leverandørfeltet, hvilket ville være perfekt.

Vi får langt flest fakturaer fra disse 2 firmaer, men må konstant selv udfylde leverandørfeltet.

Vh/Poul
i Forslag » Salg af (120 points)

1 Svar

hej Poul

Er det korrekt forstået at du har oprettet flere Bygma og Stark afdelinger som leverandører men med samme CVR nummer?

Hvis det er tilfældet så er det korrekt at Smart inbox ikke kan udfylde leverandøren, for den aflæser CVR nummeret fra fakturaen og hvis der så er flere leverandører med samme CVR nummer at vælge mellem så ved den ikke hvilken af dem du ønsker.

Den kigger altså ikke på firmanavnet, kun CVR nummer.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita..

Nej det er desværre ikke tilfældet.

Vi har kun oprettet Bygma og Stark med ét CVR nummer og ét navn hver, nemlig deres respektive debitorbogholderiafdelinger. Desuden har jeg d.d. gentjekket CVR-numrene.

Dog har vi også begge firmaer oprettet som kunder med  samme CVR-nr., hvilket dog ikke synes at have nogen betydning.

Hvad gør vi så ?

Vh/Poul
Så skal det virke. Så vi må undersøge hvorfor det ikke gør det.

Vil du vælge mig til som på den aftale hvor det driller? Mit nr. er 804373, så kigger jeg på det.
Hej Tabita.

Jeg valgte dig til allerede i går, men glemte at give dig besked. Vil du se, om du kan få det til at virke?

Vh/Poul
Hej igen

Jeg har nu kigget nærmere på det og indlæst en test hos dig.

Det ER fordi du har Stark og Bygma oprettet både som kunder og leverandør i Leverandørmodulet.

Jeg havde misforstået dig og troede at de var oprettet som kunder i Salgsmodulet.

For at Smart Inbox kan identificere leverandøren må der kun være én leverandørnummer med det aktuelle CVR nummer.

Så du kan evt. fixe det ved at fjerne CVR nummeret fra det leverandørnummer som er Bygma kunde og Stark kunde.'

Jeg håber at det giver mening, ellers må du endelig sige til igen.
Tak for hjælpen.

Der viste sig at være op til flere leverandører/kunder med samme CVR-nummer fra tidligere system, hvorfra vi konverterede til E-conomic 1. marts 2021.

Nu fungere det perfekt !

Vh/Poul
Nej hvor dejligt at høre! Godt du tog fat i os så vi kunne finde en løsning og du kan få det optimale ud af Smart Inbox!