Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprunding af decimaler

+1
Ville det være muligt at decimaler ikke automatisk bliver oprundet? Mit problem er, at jeg skal leverer 100.000 stk. af en varer til en kunde i Tyskland, altså i EUR og varen koster 0,018 EUR, men systemet runder op til 0,02 EUR (på ordrebekræftelsen står der 3 decimaler, altså: 0,020 EUR). Det er 200 EUR i forskel, det er min kunde virkelig irriteret over :-(  

Er der andre med det problem.
i Spørgsmål » Salg af (130 points)

1 Svar

hej Jonas

Jeg forstår godt udfordringen, vi kan dog ikke tilbyde at der ikke afrundes, da systemet kun arbejder med 2 decimaler, så rent teknisk kan vi ikke registrere 3. decimal og derfor træder afrunding til.

Hvordan bogfører du dine køb? I kassekladden eller via Lagermodulet? Når jeg ved det kan jeg komme med et forslag til hvordan du får registreret differencen.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Hej

Vi bogfører i kassekladen - vi bruger ikke lagermodulet.
ahh jeg kan se at jeg måske misforstod dig.

Opstår udfordringen ved køb eller salg af disse enheder med 3 decimaler?
Det er ved salg - når vi sælger, har vi brug for 3 decimaler - når det er større oplag er det en væsentlig forskel i prisen til vores kunde.
hej igen

Vi kommer ikke til at lave en løsning der kan håndtere 3 decimaler på salgsprisen, da det er en gennemgribende ændring af hvordan e-conomic er designet og bygget op.

Så enten skal du finde et program der dækker dette behov, ellers skal du gøre som nogle af vores andre brugere gør, nemlig at sælge dine varer i kolli af 10 eller 100 stk. så du kan flytte kommaet på salgsprisen.
Hej Tabita Topgun

Jeres system arbejder da med 3 decimaler? I mit tilfælde bliver det automatisk rundet op fra 0,018 til 0,020 - når jeg arbejder i ordren er der 2 decimaler, men når jeg sender ordrebekræftelsen er der 3 decimaler - men oprundet.

Jeg synes det ville være drastisk at skifte udbyder pga dette problem.
Det er korrekt at man i layoutet kan vælge flere decimaler, men det 3 decimal vil så være 0 fordi der er rundet op.

Jeg foreslår blot at man skifter hvis man ikke kan leve med en afrunding eller at man sælger i kolli, i stedet for at stille dig i udsigt at det er noget vi kommer til at ændre :)