Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Brexit - ekstra momzone til varegrupper - (ændring af Indland uden moms)

0
Brexit blev en realitet 1/1 2021.

Vi har VAT registreringen på plads nu i UK og skal derfor opkræve UK moms.

Vi har derfor brug oprettelse af en ekstra momszone til varegrupper, der kan pege på ny omsætningskonto for dette salg, med afløftning af UK moms 20%.

Gerne: "UK (rubrik C)"

Kan I opsætte det snarest muligt ?

Hertil skal vi på kunderne vel så også kunne vælge en ny momszone, gerne  "UK (rubrik C)  ??

Hvis ikke dette kan implementeres snarest, vil vi gerne have ændret momszonen "Indland uden moms", til dette formål, således at vi kan sætte ny omsætningskonto op til denne zone, og her MEGET VIGTIGT, at vi på den nye omsætningskonto kan sætte en momskode ind, som systemet ikke afviser, bare fordi den peger på momszone "Indland uden moms"

Selvsagt må navnet på zone"Indland uden moms" gerne ændres til UK (rubrik C), så vi også kan ændre kunderne til nyoprettet zone, så det matcher. Ellers er der mulighed for fejl, hvis det glemmes at UK kunder skal stå med "Indland uden moms" i zonen.

SU snarest muligt.

Endvidere vil det være rart at høre, hvorledes e-conomic håndtere de nye regler om fjernsalg til EU pr. 1/7 2021, hvor vi skal opkræve de forskellige EU-landes momssatser, dvs. der får vi brug for endnu flere momszoner til varegrupperne. Vil det blive en mulighed?

Mvh.

AWA
i Forslag » Moms af (1.2k points)

1 Svar

Hej A.W.A,

Jeg kan se du har lavet to opslag omkring det samme. Jeg vil henvise til det andet indlæg du har lavet her for svar smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Nej - ikke helt. Det omkring nye regler for fjernsalg pr. 1/7 - det kan vente.

Dette kan ikke vente, vi skal sælge til UK nu - det er i forbindelse med Brexit.

Problematikken er dog det samme med, at der mangler en momszone i varegrupperne.

Det haster med at få dette på plads, det andet vil jeg se frem til i Q2.

Mvh.

Annisette

Hej igen

Vi er i gang med at undersøge og kigge på de forskellige ændringer. Lige nu kan jeg ikke sige så meget, men vi er opmærksomme på det, så mange tak for at dele dine tanker med os. 

Rigtig god dag smiley