Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Beløbsrabat på faktura

+10

Når vi laver en faktura og skriver en beløbsrabat på eksempelvis 2.000 kr, kommer der en advarsel om at Beløbsrabatten bliver ændret 0,10 kr. ned, når vi gemmer.

Dette sker fordi den automatisk udregner Rabat i % satsen og denne afrunder til 2 decimaler. Man kan derfor ikke give kunden den aftalte rabat på 2.000 kr. enten bliver rabatten på 1.999,90 (57,14%) eller 2.000,25 (57,15%).

Den eneste løsning vi har fundet er at lave en "vare" der hedder rabat, så vi laver en samlet rabat på fakturaen. Men hvis vi bruger denne løsning, så kommer rabatten ikke med på varens historik. Og hvorfor så have et felt der hedder Beløbsrabat.

Kunne det være muligt at gøre feltet Beløbsrabat fast så det ikke bliver overskrevet af Rabat i % feltet og samtidig gøre det muligt at lave en Rabat i % med 4 decimaler?

i Forslag » Salg af (530 points)
status opdateret af 🔒
Jeg blev også godt skuffet, da jeg så den afrundede, selvom der står beløbs rabat. Havde forventet at det ville blive det beløb man taster.

Blev ellers lige så glad, da jeg så muligheden i nyheder....

1 Svar

Hej Scantago

Tak for dit indlæg som jeg synes giver rigtig god mening.

Du har ret i, at den måde det er lavet på, måske godt kunne genovervejes. Problemet er at e-conomic kun kan arbejde med 2 decimaler, så det er her udfordringen opstår.

Jeg vil sætte dit forslag til overvejelse

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Beløbsrabat