Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox - periodisering af omkostninger

0

Hej,

Er stødt på en tidsrøver i forbindelse med periodisering af omkostninger fra Smart Inbox:

Når man skal fordele omkostningen på flere konti/afdelinger og samtidig skal periodisere frem i tiden, så periodiserer systemet ikke KUN på omkostningskontiene men OGSÅ på balancekontoen f.eks. en bankkonto. Dvs. at det fulde beløb går både ud og ind af bankkontoen i stedet for kun at gå ud.

Det betyder at jeg enten skal rette alle periodiseringer i kassekladden inden jeg bogfører eller simpelthen lade være med at periodisere i Smart Inbox og vente med at gøre det i kassekladden inden jeg bogfører.

Det MÅ da være en fejl i systemet ikke? Eller skal jeg gøre noget anderledes?

Der er ingen problemer med periodiseringerne på posteringer der ikke skal fordeles på flere omkostningskonti.

God dag!

Mvh.

Lisbeth Rothman

Concura

i Spørgsmål » Periodisering og anlæg af (170 points)

3 Svar

hej Lisbeth

Det lyder ganske rigtigt ikke så smart.

Jeg vil meget gerne efterprøve det og se om jeg kan finde ud af om det er en fejl eller om det skyldes måden fordelingen oprettes på.

Vil du uddybe følgende for mig:

Er der tale om Leverandørfaktura eller Finansbilag?

Hvor udfyldes balancekontoen?

Når jeg får svar på disse ting så vil jeg lave en test og vende tilbage til dig :)
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Der var tale om et finansbilag og balancekontoen udfyldes i det første felt til kontonummer, da omkostningskontiene skal indtastes i fordelings'nøglen'.

Håber du kan finde ud af hvad der sker :-)

Mvh.

Lisbeth Rothman
hej igen Lisbeth

Jeg har test det og du har ret i at når man bruger bankkontoen som Konto og de øvrige konti i fordeling så bliver beløbet periodiseret på bankkontoen, hvilket ikke er optimalt.

Det er dog præcis samme udfordring man har i hvis man laver samme manøvre i kassekladden med finansbilag hvor man har bank som konto og fordeling ud på omkostningskonti.

Forklaringen er den at periodiseringen knytter sig til kontoen.

Så issuet er ikke decideret Smart inbox, men nærmere kombinationen af Peridisering og Fordeling.

Jeg lader dit forslag/input ligge en måneds tid for at få en fornemmelse af hvor mange andre brugere der benytter sig præcis at denne kombination, før jeg sammen med teamet vurderer om det er noget vi skal afsætte ressourcer til at finde en løsning på :)

mvh Tabita
hej Lisbeth

Dit indlæg har ligget på forum i knap 2 måneder uden at andre har givet udtryk for at de oplever samme udfordring. Så der er nok ikke så mange der laver en periodisering på en postering med fordeling.

Hvor mange fakturaer pr måned skal du periodisere ud for flere forskellige omkostningskonti i kontoplanen?

Hvis det kun er et par stykker, kunne du i lave din fordeling som en flerbenet postering via kassekladden altså sætte omkostningskonti på i feltet Konto og udfylde periodisering, gem og næste, lave næste omkostning med periodisering og til sidst have banken som modkonto.

Det kræver lidt mere tastearbejde men det løser til gengæld din udfordring :)
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)

Der var story om et finansbilag og balancekontoen udfyldes I det essay writers første felt until kontonummer, da omkostningskontiene skal indtastes I fordelings'nøglen'.

Spørgsmål af (140 points)