Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sletning af gamle delvist opfyldte bestillinger

0
Jeg har lavet en bestilling på et antal varer. Jeg har så modtaget et mindre antal end oprindeligt bestilt og bogført fakturaen med dette antal. Nu er der så en tilbageværende mængde i bestilling dette vil aldrig blive matchet da varen er udgået.

Umiddelbart kan jeg ikke nedregulere eller slette den oprindelige bestiling fordi der allerede er modtaget og bogført en del af den. Skal denne uopfyldte bestilling nu blive stående for al tid?
i Spørgsmål » Lager af (120 points)
Hej,

Fremgangsmåden Jesper foreslår vil jeg gerne advare mod.

Jeg har tidligere slettet en delvist leveret bestilling.

Bestilling blev ganske rigtigt slettet fra oversigten.

Men varerne står stadig i systemet som bestilt og jeg kan ikke redigere eller modtage de pågældende varer så de forsvinder fra bestilte varer

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål, 

Selve bestillingen skulle du meget gerne kunne slette. 
Lad os sige du bestiller 3 stk. af en vare, men du modtager kun 2 stk. 

Så registrerer du 2 stk. som modtaget og bogfører 2 stk. på dine vareleverandørfaktura. Efterfølgende går tilbage og sletter bestillingen. 

Jeg har lige testet hos mig og der ser ud til at virke fint. Hvis det ikke virker for dig, så må du meget gerne uddybe, hvad der sker og hvad du trykker på, når du går i stå. Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej,

Jeg fik bare en besked om at jeg ikke kunne slette bestillingen når først noget derfra var modtaget/bogført. Kunne heller ikke redigere i mængden.

Jeg løste det dog ved at lave en modtagelse og en tilsvarende retur af samme mængde og bogføre disse. Selvf. ikke super smart men fik det da til at forsvinde :)

Hej igen, 

Det lyder som om der har været lidt misforståelser, men det er super fedt du har fået det løst smiley