Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning

0
Hej andre som oplever fejl i e-conomics bankafstemning? Eller har forslag til hvordan jeg undgår dem? Jeg er udemærket bekendt med principperne i en bankafstemning, men jeg har nu flere gange oplevet at e-conomic afstemmer beløb, hvor der ikke er noget at afstemme imod. Jeg skulle fx udligne en kundeindbetaling. Da kunden betaler for to forskellige fakturaer, lavede jeg to separate kundeindbetalinger, hvor den ene efterfølgende blev vist som udestående og ikke afstemt (korrekt), og den anden som afstemt (forkert). Det er kun summen af de to posteringer, som kunne afstemmes med indbetalingen i banken.

Vi har ret mange posteringer, så jeg er ret bekymret over det her. Det burde ikke være muligt, at poser kan anføres som afstemt, når der IKKE er noget beløb den har kunne afstemme med. Det samme er sket med poster i banken. Har I andre oplevet noget tilsvarende? Har spurgt e-conomic, men de stiller sig uforstående overfor mit problem. Jeg er lidt nervøs for jeg bliver nødt til at gå over til manuel afstemning, selvom det næsten ikke er til at holde ud. Nogen som har en Excel-fil som evt. kan bruges?
i Spørgsmål » Salg af (120 points)
Hej Hanne

Jeg har for nogle år siden haft nogenlunde samme problem hos en kunde. Jeg husker ikke eksakt, hvordan det var sket, men løsningen var, at der på en postering var brugt bankkonto som både post og modpost.

Prøv at tjekke op på, om det kan han nogen indflydelse på dit problem også.

mvh
Finn
e-consultic.dk

1 Svar

hej Hanne

Tak for din henvendelse. Jeg er ked af at du har oplevet at supporten stiller sig uforstående over for problematikken, når du har henvendt dig ang. dette.

Jeg arbejder selv i supporten og har set du beskriver flere gange, ikke ofte, men nogle gange.

Vi kender desværre ikke forklaringen på at det sker, og har derfor ikke haft mulighed for at løse det permanent endnu.

Det du selv kan gøre når du oplever dette, er at ophæve afstemningen og afstemmer automatisk igen.

Jeg ved godt dette ikke lige løser din udfordring, men jeg håber alligevel at det kan bring dig et skridt videre.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)