Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Registrering af leverandørfakturaer

0
Jeg bogfører normalt leverandørfakturaer i kassekladden (debiteres lagerbeholdning incl. fragt). Herefter registrerer jeg varerne i lagerkladden. Eventuel fragt registreres særskilt i kassekladde (krediteres lagerbeholdning og debiteres fragt). Jeg vil gerne bruge lagermodulets "Registrering af leverandørfakturaer" Jeg forestiller mig at jeg her kan registrere leverandørfakturaen således at totalbeløbet registreres på leverandørkontoen, varebeløbet på varebeholdning og fragtbeløbet på fragtkontoen og varen på lageret. Det er registreringen af fragt jeg er usikker på. Kan det løses ved at oprette en "vare" der hedder Fragtomkostning, som så refererer til fragtkontoen i finans? eller har nogen en anden løsning.
i Spørgsmål » Lager af (420 points)

1 Svar

Hej Lars Bo

Tak for dit indlæg

Det kan allerede lade sig gøre. Du gør følgende:

Gå til lagerfanen og til venstre under vareleverandørgrupper. Vælg den gruppe, der skal lagertræk på og her kan du vælge en fragtkonto i din kontoplan eller vælge at få fragten fordelt på varen. Når du så bogfører din vareleverandørfaktura, så bliver den krediteret på leverandøren med totalbeløbet, debiteret din lagerkonto og varerne og fragten bogfører du i Noter og tillæg


Hilsen Susan Jensen
Spørgsmål af 🔒 (38.5k points)