Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




indkøbspris i forhold til valuta visning

0
Hej

Jeg søger et lille felt på varekartoteket, hvor man kan se korrekt indkøbspris samt den valuta der købes i. Ikke den bogførte valuta, men den faktuelle. USD, GBP osv.

Jeg er klar over, hvordan regnskabet fungerer, og at indkøbspriserne vises i "base valuta". Dog, synes jeg det er lidt mærkeligt, at det kun er ved at gå i leverandør kartotek eller at oprette en indkøbsordre, at man kan se hvilken valuta der indkøbes i.

Jeg håber på positiv tilbagemelding.

Hilsen Dorte
i Forslag » Køb af (200 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Dorte og tak for dit indlæg. 

Jeg er ikke helt med her, så jeg vil lige spørge lidt ind. Det lyder som du bruger lager og køber varer hjem til det. Ret mig gerne. 

I forhold til at se, hvilken valuta, der købes i, så virker det som du har bestemte varer du køber fra bestemte leverandører og du derfor altid køber varen i lige præcis den valgte valuta. I e-conomic bliver valuta sat op på leverandøren og det slår gennem på indkøbsordren. 

Er det rigtigt forstået, at du gerne vil angive, hvilken valuta en vare købes i på den givne vare og ikke på leverandøren, som det er i dag? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Jeg ved, der ikke er nogen regnskabsmæssig idé i forslaget som sådan, men problemet lige nu er, at man kun kan sætte 1 kost pris på varekortet. Reeelt set burde jeg vel indsætte den korrekte pris i henhold til "base valuta " , men så slår den "rigtige" kostpris i valuta ikke over på indkøbsprisen.

Håber de giver mening.

Hilsen Dorte
Mange tak for at følge op.
Det er lidt en anden måde end den vi bruger i dag, men jeg kan godt se, hvad du gerne vil.
Vi er i gang med at kigge på, hvordan vi i fremtiden kan lave et endnu bedre lagermodul og jeg vil tilføje din feedback til listen.

Det er ingen garanti, men det er med i puljen over den feedback vi har fået på lige præcis lagerstyring.

Mange tak for dit input og rigtig god dag :)