Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




OCR // Fritekstsøgning

0
Hejsa

Jeg er fortsat temmelig ny i e-conomic og er ikke daglig bruger af løsningen, det er vores bogholder der har ansvaret der.

Men jeg har ofte brug for at gå i løsningen og søge på en specifik faktura/billag, varelinje eller produkt, hvilket er enormt bøvlet for mig.

Spørgsmålet går på hvordan det kan være at så fint et system ikke har OCR søgning ?

Bedste hilsner, Thomas
i Forslag » Andet af (120 points)

2 Svar

hej Thomas

Kan jeg for dig til at uddybe hvad du mener når du siger OCR søgning?

Under Salg - Arkiv kan du søge på flere af de ting du nævner - tricket er blot at søge på så lidt så muligt.

Så hvis du søger efter fx et fakturanummer så udfyld kun dette.

Hvis du søger efter et produkt så skriv kun produktetsnavn i feltet Tekst.

Så inden du går i gang med en søgning er det en godt trick først at trykke på knappen RYD og derefter udfylde dit sørgekriterie.

Se om det fif ikke gør det nemmere for dig at finde hvad du søger.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Vil du ikke give mig et kald på 30314680

Så kan vi evt. tage den der.
Tak for snakken :)

For at finde en leverandør eller en vare når posteringen ikke er bogført som leverandørfaktura så kan man stadig søge efter dem i Regnskab - Søgning og lister - Posteringer (find bilag)

Når man udfylder feltet TEKST så søger man på ALLE posteringer i e-conomic med den tekst, og på den måde kan man finde køb hos leverandører der er bogført som finansbilag.

Det kræver blot at posteringen er oprettet med en tekst der indeholder leverandørens navn eller beskrivelse af købet. Fx. "e-conomic" eller "kopipapir".

mvh Tabita

Hej, jeg plejer at have denne funktion på andre sider, men det er første gang jeg hører om OCR-søgning. F.eks. på dette site ser det ikke ud til at være https://writingmetier.com/why-essay/. OCR bruges normalt til tekstgenkendelse af fotos osv. Eller er der andre anvendelsesmuligheder for denne teknologi?

Forslag af (140 points)
opdateret af