Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fordeling i bankafstemning

0
Hej Economic

Jeg har gennem det sidste 2 år benyttet jeres platform flittigt og arbejder næsten 30 timer om ugen i det. Jeg undrer mig over i ikke har lavet en fordelingsnøgle ind i bankafstemningsmodulet. Jeg tænker det vil være nemt og hurtigt at udvikle dette forslag så tænker/håber det er noget i vil gøre hurtigst mulig, da det vil være en væsentlig tidsbesparende funktion til os der bogfører ud fra banken. Ellers skal man først føre beløbet til kassekladden og derefter fordele.

Håber det kan lade sig gøre. Ser frem til at høre fra jer.
På forhånd tak :)
i Forslag » Bogføring af (120 points)
lukket af 🔒

3 Svar

Hej Niba

Tak for dit indlæg. Du har ret i, at posteringerne skal over i kassekladden før man kan bruge fordelingsnøglen.

Kan du uddybe lidt, hvorfor du mener det er tidsbesparende at gøre det fra Bankafstemningen istedet for inde fra kassekladden ?

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

Det kan du tro jeg kan.
Det er rigtig mange posteringer der skal fordeles på forskellige konti, for bare at tage nogle af dem kan det være A-skat, løn, leasing og realkreditslån. Grunden til det er tidsbesparende er som Susan  Pradsgaard også nævner. Jeg vil nedenunder gennemgå de forskellige steps man skal igennem lige nu kontra hvordan jeg tænker det kan gøres fremadrettet.

Sådan skal man gøre det lige nu.
1. Man skal vælge bankposteringen
2. Ovorfør beløbet til kassekladden.
3. Derefter skal man gå ind i kassekladden
4. Rediger postering
5. Ændre konto og modkonto
6. Huske også at ændre debit/kredit
7. Nu kan man så fordele beløbet
8. Tilbage til bankafstemning og manuelt trykke på afstemautomatisk, og først nu er alt som det skal være.

Sådan burde man kunne gøre det i bankafstemningen:
1. Man skal vælge bankposteringen
2. Vælge fordelingmodulet (tænker her at dette fordelingsnøgle kan ligne det der er blevet lavet til smart inbox)
3. Overfør beløbet til kassekladden

Man sparer altså på denne måde 5 steps, og det er derfor væsentlig tidsbesparende at der bliver lavet til fordelingsnøgle i bankafstemningen. Ser frem til at høre fra jer.
Hej,

Du har så evig ret - det er en af mine kæpheste, som jeg har trukket frem mange gange. Det giver meget ekstra arbejde at skulle gå over i kassekladden bagefter og så derfra bruge fordelingsskabelonen. Men hvad der er lige så slemt er jo at du skal flytte bankkontoen op i konto og vende fortegn inden du kan bruge fordelingsskabelonen - det er svært for en bruger at forstå. Ydermere - når man har anvendt fordelingsskabelonen i kladden, skal man om i bankafstemning og manuelt udligne posten. Jeg kan love jer for at fordelingsskabelonen bliver brugt rigtig meget ude i det virkelige liv. På rigtig mange regninger er der beløb med og uden moms, leasingydelser der skal fordeles ud på forskellige biler, kreditforeningsydelser der skal fordeles på rente og afdrag ... og jeg kunne blive ved

Jeg håber virkelig at der kommer opbakning så vi snart kan få løst denne hurdle

Hilsen Susan
Forslag af (2.1k points)
opdateret af
Hej Niba og Susan

Jeg vendte den lige med mine kollegaer på Forum, og de er også helt med på ideen. Vi tænkte også på om det kunne løses på samme måde som fordelingsnøglen fungere i smart inbox, så det er bestemt noget jeg vil sætte til overvejelse :-)

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)