Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Et ekstra dynamisk felt

0
Kære e-conomic

Jeg har djævlsk meget brug for et dynamisk felt til mine layouts, som ikke er på jeres liste.

Lige nu kan jeg kun fange kontaktpersonens navn via [DeresRef], men har virkelig meget (rigtig meget)  brug for at kunne fange e-mail adressen på [DeresRef] personen også. Alternativt skal vi ved ALLE ordrer manuelt notere den aktuelle kontaktspersons e-mail i et andet felt, og det håber jeg I kan skåne os for ;)

Venlig hilsen
Anita, Suboclor
i Forslag » Salg af (910 points)

1 Svar

hej Anita

Tak for din henvendelse - uha det lyder ubehageligt at du har et "djævelsk" behov devil 

Jeg vil lade dit forslag ligge så vi kan danne os et overblik over hvor mange der har samme behov for som dig :)

Ellers vil jeg foreslå et lille workaround hvor du også udfylder emailen i feltet "ID (e-faktura)" - dette felt kan nemlig hentes ind på layoutet med koden [DeresRefExternID].

Jeg håber at det fif kan gøre dit liv lidt nemmere :)

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Tak for svar og cowboy-trick, men det tør jeg ikke. Jeg ved jo ikke om vores kunder der har tilmeldt sig til nemhandel og e-fakturering er interesseret i at kontaktpersoner får faktura (vi har kontaktperson på ALLE vores ordrer, og vi har MANGE kontaktpersoner registreret ;)

Jeg tvivler på at der er andre der har behovet for det dynamiske felt (måske de har, men ikke ved det endnu ha ha ha ... ;), men ja! jeg har virkeligt et stort behov for at få lavet det dynamiske felt, jeg er simpelthen nede på knæ med store runde bedende hundeøjne :)

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Måske har jeg misforstået dig, for det felt er kun et oplysningfelt. Der sendes ikke en emailafsted når man udfylder en email i det felt :)

Jeg troede blot det skulle fremgå som oplysning på ordren?

Hej Tabita

Ok, og det felt vil aldrig blive et felt der kommer til at have en virkning af nogen art? Hvis det bare er et info felt, så vil det være ok at bruge det felt. ... Vil man i den forbindelse kunne lave en kørsel, der kopierer alle vores kontaktpersoners mailadresse til "ID (e-faktura)"?

Men Ja, du har fuldstændig ret. Jeg mangler at kunne få kontaktpersoners mail-adresse vist på ordrebekræftelsen, for vores pakkeri skal hver gang de sender kunne se mailadressen på kontaktpersonen, og det kan de ikke i dag ... kun navnet kan vi hente via dynamiske felter. Og der mangler jeg i den grad at kunne hente kontaktpersonens mail-adresse via et dynamisk felt.
Jeg krydser stadig fingrer ;)
Venlig hilsen
Anita, Subcolor
hej igen

Feltet Id (e-faktura) benyttes kun som oplysningsfelt på e-fakturaer og det er så vidt jeg ved kun Københavns Kommune og DTU der har krav til hvad der skal stå i det felt.

Så hvis du handler med alle andre  kan det dynamiske felt fint indsættes på dit ordrelayout.

mvh Tabita
Hej Tabita

Ok, det kunne være en løsning. Men det optimale vil være ikke at have samme oplysninger i flere felter ... Forskellige medarbejdere .. husker de nu at oprette kontaktoplysninger i begge efter, husker man at rette begge steder ved ændring osv ... ja aldrig godt at have samme oplysninger flere steder ;) så jeg er stadig på knæ med store bedende brune hundeøjne for et ekstra dynamisk felt ;)

God Pinse når den fanger dig!

Venlig hilsen
Anita, Subcolor
hej igen Anita

Jeg forstår godt dit ønske. Udfordringen er at du umiddelbart er den eneste der har brug for det og jeg har svært ved at forsvare at vi afsætter ressourcer til at løse en udfordring, der afhjælper én brugers behov, når de ressourcer kan bruges på at løse en udfordring som 1000 eller 10.000 brugere kæmper med. Især når vi kan lave en workaround som kan fungere omend ikke 100% optimalt.

Så hundeøjnene hjælper desværre ikke i denne omgang :)

mvh Tabita
Hej Tabita

Tak for indsatsen, det kunne jo være at det havde været en smal sag, og andre brugere kunne have glæde af det ekstra dynamiske felt.

Vi kører videre med slavemetoden. Cowboytricket med samme info i to felter bryder jeg mig ikke om, det går helt sikkert galt på et tidspunkt med manglende opdatering ;)

Venlig hilsen
Anita, Subcolor