Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mere præcis lokation på den enkelte vare - f.eks. hyldeplacering.

+2
Lige nu er værdien LOKATION meget "grov" og kan bruges med hele tal (1,2,3...) og der henvises til byer som København og Århus i eksemplerne.

På mit praktiske real-life-lager har jeg en noget mere præcis definition af lokation eller vare-placering ved at bruge reol-rækker, reol-nr. og hylde-nr. Så en lokation for en vare hedder f.eks 2-5-4, (reol-rækker nr. 2, reol-nr. 5 og hylde-nr.4).
Nu kan alle finde en vare nemt og hurtigt ud fra 2-5-4 placeringen.

Når jeg så har lageroptælling bruger jeg sortering i excel ud fra denne placering værdi - i stedet for at løbe frem og tilbage mellem de vare nr. der kommer fra lageroptællings listen.
Dog har det hele tiden være nødvendigt for mig at vedligeholde en separat excel liste pga. e-conomic giver mig nogle større udfordringer her pga. manglende understøttelse.

Ved hjælp fra support har jeg nu min "vare lokation" som værdi feltet STREGKODE og denne er kommen på min pakkeseddel for nem, hurtig og sikker vare-plukning.
Dog kan jeg IKKE få dette eller ekstra felter ud på rapporten LAGEROPTÆLLING idet det ikke er muligt at lave individuel feltvælger på denne rapport. Heller ikke hvis jeg tager en excel oversigt over alle mine produkter under VARE kommer der ikke ekstra felter ud der kan bruges til noget reelt.

Jeg vil gerne foreslå at der bliver kigget på en mere præcis definition af LOKATION og/eller der ikke nødvendigvis skal bruges hele tal.
Alternativ er et nyt felt VAREPLACERING, der bare skal være et tekstfelt, der kan udtrækkes med de normale metoder.

Dernæst bør der absolut være mulighed for at kunne justere sine rapporter (eller bygge egne) med flere felter, så man kan udtrække de værdier man mener der er bruge for og ikke nødvendigvis, hvad e-conomic mener man har bruge for.
I min verden så burde alle felter der er til rådighed for indtastning også kunne trækkes ud igen på en excel list for at kunne give det overblik man ønsker.
i Forslag » Andet af (180 points)

1 Svar

hej Flemming

Tak for din henvendelse.

I e-conomic er funktionen Lokationer helt rigtig tiltænkt fx. byer. Vi understøtter IKKE hyldelokationer, så hvis man har behov for styring på hyldeniveau råder vi til at man benytter et andet lagerstyringssystem, ect. et som kan integreres med e-conomic.

Du kan se forskellige muligheder her 

Held og lykke med at finde det program der dækker dit behov allerbedst :)

 

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Tak for dit svar.....men jeg foreslår en forbedring til jeres system, der er absolut brugbar til jeres system, i stedet for at erhverve endnu et 3-parts system - hvor der ikke kommer det ønsket resultat alligevel.

Prøv at læs mit forslag igen og send det videre til jeres udvikler - der skal ikke så mange ændringer til for at opnå noget brugbart.

Du/I er meget velkommen til at ringe til mig for at få en forståelig forklaring så i måske kan forstå udfordringerne og nødvendigheden til denne "mangle" i jeres system.   

Mvh. Flemming Ravn / 53500027
hej igen Flemming :)

Jeg forstod godt at det var et forslag, og jeg var nok ikke helt klar i spyttet i mit svar :)

Vi har ikke planer om at ændre den del af lagerfunktionen inden for en overkommelig fremtid. Så hvis du har brug for hyldelokationer skal du se dig om efter et andet program, da de ikke implementeres i e-conomics lagermodulet lige nu.

mvh Tabita