Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Budget vs realiseret i projektmodul

+2
Hej med jer,

Vi er et bureau, der altid arbejder med projekter.

Jeg mangler virkelig et overbliksværktøj, så jeg kan følge økonomien i hvert enkelt projekt samt have et overordnet økonomisk overblik.

Jeg mangler et sted at notere min budgetterede omsætning og omkostning ned ved projektoprettelse.
Når der så løbende kommer omkostninger ind, så mangler jeg et sted, hvor jeg kan se præcist, hvad vi mangler at få ind af omkostninger på hvert projekt og samlet (i forhold til budget). Samt hvor meget vi mangler at fakturere på hvert enkelt projekt og samlet (i forhold til budget)

Hvis budgettet skulle ændre sig, så kan vi gå ind og ændre i budget på hvert enkelt projekt.

Førhen har vi haft Visma Business, og her var det muligt.

Problemet er, at vi har måske 80 til 120 projekter på samme tid. Typisk får vi løbende omkostninger fra dag 1 (leverandørfakturaer), og vi fakturerer først til sidst.

Det er et kæmpe ønske. Alternativt en måde, hvorpå jeg kan løse mit problem?

 

Mvh Kent
i Forslag » Projektstyring af (140 points)
Hej

Vi har også et stort ønske som Kent, Susan og Tina om at kunne ligge budget ind under de forskellige projekter.
Håber at I endnu engang vil overveje at få udviklet dette.

Mvh. Camilla

2 Svar

Hej Kent og tak for din feedback. Det er altid værdsat med nye ideer.

Den eneste mulighed for budget for nu er en fast pris, som du kan sammenligne op imod. Ellers kan du bruge salgspriser på projektkortet. Det ser jeg som en forventet salgspris, hvad du så rent faktisk fakturerer er så et bud på om det går op. Det er i hvert fald en mulighed. 

Jeg vil dog sige, at din ændring her er for stor til vores nuværende ressourcer på området. Jeg kan sagtens se, hvad du gerne vil, men det er en stor opgave at gøre det ordentligt. Store opgaver er selvfølgelig ikke umulige, men jeg vil være ærlig omkring, at din forespørgsel her ikke vil komme i toppen af ideer vi har. 

Derfor skal du ikke forvente, at vi kommer til at arbejde i den retning du beskriver. 

Rigtig god dag smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej,

Jeg er helt enig med Kent. Ud over det Kent skriver mangler et sted hvor jeg kan indtaste budgetteret dækningsgrad. Jeg mener ikke at det er en stor ændring, det kan laves som ekstra felter når man opretter et projekt. Herefter kan de ekstra felter komme med ud på rapporten "Projektsaldoliste"

Hilsen Susan
Forslag af (2.1k points)
Jeg vil mene at med en pris på kr. 159 pr. måned for et projektmodul bør det også være muligt at kunne følge op på projekterne i forhold til forventede omkostninger og indtægter. Et af hovedformålene med at lave projektstyring er vel at følge op i forhold til forventede omkostninger og indtægter? Jeg håber meget at E-conomic vil overveje at prioritere dette punkt op. Tænker det kan ske ved at man tilføjer feltet "Projekt" i den funktionalitet, hvor man lægger Budgettal ind - ligesom feltet "Afdeling" allerede er der i dag.

Hilsen Tina