Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kunde kartotek og projekter samt app

0

Hej

Jeg skrev ind da jeg var i færd med at rydde op i mit kundekartotek. Jeg kunne ikke slette en kunde jeg havde fremsendt en faktura til for over 5 år siden. Jeg fik af vide hvis der er faktureret til en kunde kan man ikke slette dem men man kan spærre dem, dvs de ligger stadigvæk i systemet.

Er det noget i arbejder på nu da de skærpede regler er kommet vedr. GDPR evt. som en opdatering. Man må jo ikke have kunder liggende i ens kartotek som ikke har været brugt i flere år i følge GDPR.

Der har været en sag hvor en virksomhed fik en kæmpe bøde fordi de ikke havde slettet kunder i deres kartotek, da de ikke havde haft brug for disse i flere år.

Lige så vel, kan man heller ikke slette projekter som er mange år gamle, hvilket forårsager en ophobning i systemet, og som egentlig er til ingen nytte længere.

En tredje ting som jeg har søgt efter er en app til android system, da vores medarbejdere tidsregistrerer på tlf. og mediapad med android system og det fungere ikke godt når man skal gå ind i economic, da størrelsen på billedet er lat for stort og de skal køre frem og tilbage på skærmen.

 

 

 

i Spørgsmål » Projektstyring af (160 points)

2 Svar

Hejsa :)

Vi tager selvfølgelig GDPR lovgivning meget seriøst og derfor er det også lavet en funktion så man kan anonymisere kundedata som er over 5 år gamle. Dette opfylder lovens krav.

Se guiden til anonymisering her

Ang. app til tidsregistring på Android så er den på vej, jeg har dog endnu ikke en releasedato, så om det bliver på denne side af sommerferie eller til efteråret er jeg ikke klar over endnu :)

Jeg vender tilbage når jeg har undersøgt om der er en mulighed for at vi kan slette nogle af dine gamle projekter. Jeg synes blot det var vigtigt at du straks fik svar ang. GDPR :)

Du hører fra mig senere på ugen.

Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Når man nu har anonymiseret kunden kan man så fjerne anonymiseringen igen og gøre kunden aktiv eller forsvinder kunden for altid?
Spørgsmål af (160 points)

hej igen

Når man anonymiserer kunden kan dette ikke fortrydes. Pointen er at man ikke kan genkende kunderne, så hvis du har 500 anonymiserede kunder, hvordan vil du så vide hvilken af dem der er kommet tilbage som aktiv?

 

Ang. dit spørgsmål til sletning af gamle projekter (og posteringer over 5 år) kan du skrive til privacy@e-conomic.com med din anmodning og så kan de foretage handlingen :)

Læs mere om GDPR her

 

mvh Tabita