Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af fakturaer

+1
Hej

Jeg oplever store udfordringer når jeg skal udligne kundefakturaer. Jeg skal udligne 150 fakturaer af gangen og ofte ligger de ikke på samme side i udligningsmodulet. Derudover er det en ekstra stor udfordring fordi systemet går ind og deludligner forskellige fakturaer når der bliver lavet en kreditnota, nogle gange fakturaer der intet har med kreditnotaen af gøre.

Jeg kunne godt tænke mig det blev muligt at fravælge at systemet automatisk udligner når der bliver lavet en kreditnota.

I forlængelse af det ville det være rart hvis det var muligt at få systemet til at huske de "kryds" man har sat for at udligne, så man kan fortsætte udligningen på side 2, 3 osv. i stedet for man skal deludligne en masse gange, for at få indbetalingen helt udlignet.

Jeg sender gerne dokumentation hvis det kan være en hjælp.
i Forslag » Andet af (130 points)
Hej Belinda

Det er fuldstændig den samme problematik, der er ved leverandører. Her lever e-conomic helt sit eget liv, uanset hvad man beder om at få udlignet.

Jeg har forsøgt at få det rettet de sidste mange år, så løsningen på dit ønske har desværre nok lange udsigter.

mvh
Finn
e-consultic.dk

1 Svar

Hej Belinda,

Først og fremmest, så bliver en kreditnota udlignet automatisk, hvis du danner den ud fra en oprindelig faktura. Hvis du opretter den manuelt, så vil dette ikke ske. Jeg kan dog ikke se, hvornår det ikke giver mening at udligne dem med hinanden. Vil du uddybe det? 

Når vi snakker om det problem med side 1, 2, 3 osv, så har jeg et trick til dig smiley

Hvis du går ind på åbne poster på kunder, eller leverandører, så er der ude til højre et lille ikon, hvor du se posteringer til udligning. Hvis du fx har en stor indbetaling, som dækker flere faktura eller omvendt, så klikker du på ikonet ud fra denne post. Så vil der optræde potentielle posteringer til udligning og der vil ikke optræde andre betalinger, hvis det fx. er en betaling du tager udgangspunkt i. 

Hvordan vil det virke for dig? 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)