Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Filtrering af kassekladden

+1
Jeg savner at kunne filtrer kassekladden på f.eks. tekst, beløb, om der er vedhæftet bilag eller ej.
i Forslag » Andet af (180 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

I forhold til en filterløsning - kan jeg så lokke dig til at uddybe i, hvilken sammenhængen du ønsker at bruge det? Jeg vil meget gerne kunne forstå baggrund for et forslag, så jeg har så meget af jeres input og viden med i de forslag vi ser på.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for hurtigt svar.

Jeg savner muligheden for at arbejde mere dynamisk med min kassekladde. Jeg er netop begyndt at bruge Economic og har i den anledning en gigantisk kassekladde hvor jeg er i færd med at knytte bilag til. Da kunne det være handy hvis jeg f.eks. kunne filtrer på posteringer der havde/ikke havde bilag tilknyttet. Eller f.eks. kun se de posteringer der indeholde en bestemt tekst. Jeg tænker der er et hav af andre scenarier hvor det også kunne give mening at have et mere fleksibelt "syn" på de posteringer man arbejder med.

Lige som i et regneark, hvor man kan sortere og filtrer efter forgodtbefindende afhængig af hvilken vinkel man lige ønsker på sine data.

Hej igen og tak for at følge op. 
I forhold til en løsning, så vil filtreringsmuligheder i kassekladden være en ret stor ændring af det nuværende setup. Det lyder dog på mig som om, at det vigtigste her er, at kunne se posteringer uden vedhæftning. 

Til den løsning har jeg to muligheder, hvor du endda kan få flere parameter med. Det er ikke ligesom filtrering i excel, men jeg tror det kan lidt det samme. 

Den første mulighed er via Inbox'en. Den er lige til højre for søgefeltet i toppen af applikationen. 

Herinde fra du vedhæfte bilag til bogførte- og kladdeposteringer. Den menu, som kommer frem ser således ud: 
På den kan du ud fra dato, regnskabsår og vedhæftning eller ej, finde den rette postering. Hvis du kender beløbet, så kan det også bruges smiley

Den anden mulighed er, at vente til efter bogføringen med at vedhæfte. Du kan nemlig bogføre hele kladden på en gang. Alle de her posteringer vil få et kladdenummer. Lad os sige kladdenummer 1 lige her. 
Det kladdenummer søger du på under regnskab -> søgning og lister -> posteringer (find bilag).

Så kan du i søgning vælge kladdenummer 1 og skjule posteringer med vedhæftninger. Nu har du en liste med alle posteringer fra lige præcis din kladde uden vedhæftede bilag. 
Hvis du vil filtrere endnu mere, så har søgning du laver her flere parameter, hvor du blandt andet kan begynde at bruge beløbsintervaller. Denne mulighed er dog kun god, hvis du har bilagene lokalt, da det ikke inkludere træk og slip muligheden.

Det er selvfølgelig to lidt andre måder at gøre det på, men det kan måske hjælpe dig lidt, så du skal ikke snydes for mulighederne wink

Hej Jesper,

Tak for dit svar. Det løser dog ikke problemet (som du også selv påpeger smiley).

Jeg håber på I på sigt overvejer en mere fleksibel/dynamisk kassekladde. Lige nu downloader jeg kassekladden til Excel og filtrer derfra, men det er ikke optimalt.

Keep it up!

Lars

Det ønsker vi også til vores kunder i Kontolink

Vores kunder får autoamtisk matchet 90 % af deres bilag, men der vil være omkring 10 % som skal hentes fra andre steder - nogle af de berømte der skal "downloades fra en kundeportal". Brugeren vil stadig overføre posteringen til kassekladden, men det kunne så være fedt at han nu kunne sortere efter bilag tilknyttet eller ej. Så blev han nemt lige husket på hvilke han mangler.

Mvh

Steffen

Kontolink - Automatisk Bilagsindsamling


-- <p dir="ltr">Med venlig hilsen/Best regards</p> <p dir="ltr"><strong>&nbsp;</strong></p> <p dir="ltr"><b>Steffen Ekelund</b></p> <br>- <a href="https://kontolink.com/"> Automatisk Bilagsindsamling med Kontolink</a></p>
Forslag af (320 points)