Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvornår bliver det muligt at foretage en bankafstemning i andet end DKK?

+1

Vores firma er denne måned konverteret fra Billy til E-conomics grundet, at vi er blevet rådgivet af Deloitte, samt overbevidst af E-conomics-team om, at håndteringen af udenlandsk valuta, specifikt EUR, skulle fungere gnidningsfrit og langt bedre i E-conomics. Det er dog langt fra tilfældet. Jeg er netop blevet gjort opmærksom på af E-conomics kundeservice, at dette fortsat skal indlæses ved csv-fil i form af et bankudtræk omregnet til DKK.

Vi har smidt 8500kr efter en konvertering, og betaler nu det 4-dobbelte af vores månedtlige abonnement i Billy, for et program, der ikke kan tilbyde en bedre løsning på håndtering af EUR, hvilket var vores primære årsag til skiftet.

Vi har i alt 4 bankkonti, hvoraf 3 af disse bankkonti udelukkende har transaktioner i DKK, og den sidste bankkonto udelukkende har transaktioner i EUR. Jeg kan simpelthen ikke på noget plan forstå, hvordan det kan være komplekst at have en anden "grundvaluta" på denne ene konto, hvor ALLE transaktioner er i EUR.

Dette er på ingen måder holdbart, og jeg håber inderligt at I får dette fikset. Det kan ikke passe, at E-conomics slår sig op som et internationalt orienteret regnskabssystem og ikke understøtter dette

lukket
i Forslag » Andet af (200 points)
hej Alfred

Først og fremmest er jeg virkelig ked af at du føler du er blevet vejledt forkert da du valgte at skifte fra Billy til e-conomic.

Det er korrekt at e-conomic sagtens kan håndtere valuta på alle andre områder end i bankafstemningen. Supporten i e-conomic lægger ikke skjul på at vi ikke kan afstemme i anden valuta end DKK, og den funktioner - eller mangel på samme - kender Deloitte også, så jeg er bange for at der er tale om en misforståelse da I har talt om valuta.

Når det så er sagt, så synes jeg at Eriks forslag er super fint og et godt workaround indtil videre.

Vi ved at bankafstemning af anden valuta end DKK er et kæmpe stort brugerønske, det er dog et teknisk krævende projekt og derfor kan jeg heller ikke love at det bliver implementeret i 2020, det er dog absolut noget vi gerne vil kunne tilbyde vores brugere på et tidspunkt.

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Alfred Holbech.

Igennem flere år har jeg haft en kunde med samme problem. Nu har kunden skrottet e-conomic som deres primære system.  

Men her er, hvad jeg gjorde, og det fungerer på en simpel måde.

Vi overgik til faste kurser på de 2 hovedvalutaer EUR og USD, og når jeg havde udlæst bankposterne, kopierede jeg dem over i en forudprogrammeret Excel-fil, hvor værdierne blev omregnet til danske kroner. Det lyder måske lidt omstændeligt, men det virkede, og den ekstra arbejdstid var kun ca. 1 minut pr gang.

Håber, at du kan finde en metode; ellers har jeg fortsat mine konverteringsfiler, der kan erhverves for en mindre erkentlighed.

Hvis ikke du gør noget - har du et dagligt problem.

NB: Jeg har givet e-conomic forslaget om, at man ved indlæsningen i e-conomic kunne indtaste den faste kurs, men de forstod åbenbart ikke ideen.
Forslag af (26.5k points)
valgt som bedste svar af 🔒